Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
18. december 2012 - 14:54 Der er 36 kommentarer

Finde forsvundet dokument

Vista/IE/

Jeg har fået tilsendt et dokument som attachment.
Jeg har rettet og gemt attachmentet.
trykket på Xet og nu er attachmentet væk.
Det er ikke under gemte filer.....sandsynligvids fordi jeg ikke gemte attachmentet som en fil og rettede deri isf direkte i attachmentet.
Mit håb er, er attachmentet stadig er på computeren, da jeg har gemt det.
Hvis du kan hjælpe, skal du sætte det store håndsving på din forklaring, da jeg ikke er hardcore til dette her.
..........men gerne vil spare endnu 4 timers omarbejde.
Avatar billede Hamlet4600 Nybegynder
18. december 2012 - 15:07 #1
Har du søgt på filnavn, i start? :)
Avatar billede madklub Guru
18. december 2012 - 15:23 #2
Ligger det ikke i 'seneste dokumenter'?
18. december 2012 - 15:55 #3
Åbn en tilsvarende vedhæftet fil
Vælg Filer->Gem som
Aflæs forslaget til filplacering, og undersøg denne mappe. Findes den - findes den her!

Go' jagt - håber du finder den.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2012 - 16:03 #4
Prøv at se her:
C:\Documents and Settings\"dit brugernavn"\Local Settings\Application Data\Identities\{DDDCBB44-8181-3346-BCF5-5F7809FFF\Microsoft\Outlook Express\

Vil mene du skal have systemet til at se skjulte filer og filtyper.
Det gøres i mappeindstillingerne.
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
18. december 2012 - 16:12 #5
Ja
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
18. december 2012 - 16:13 #6
Nej
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
18. december 2012 - 16:14 #7
Er forsøgt......hvordan finder jeg denne mappe?
Men det er korrekt........i vinduet skrives mappens navn.
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
18. december 2012 - 16:15 #8
ja
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
18. december 2012 - 16:15 #9
Nej
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
18. december 2012 - 16:18 #10
C:\Documents and Settings\"dit brugernavn"\Local Settings\Application Data\Identities\{DDDCBB44-8181-3346-BCF5-5F7809FFF\Microsoft\Outlook Express\

hvor skal denne smøre indsættes?

Og hvor findes mappen, der fremkommer, når jeg 'save as' er?

Jeg har søågt dokumentets navn i alle søgefelter.
Avatar billede milter Ekspert
18. december 2012 - 16:43 #11
Noget kunne tyde på, du bruger XP. Hvilken filtype var/er det dokument, du modtog? Prøv at kigge her:

http://support.microsoft.com/kb/308895

Hvis du kender filtypen, kan du gøre dette: I søgefeltet "Hele eller dele af filnavnet" skriver du  *.docx  ,hvis det er et .docx-dokument.  Der vil så blive søgt på hele computeren efter alle dokumenter af .docx-typen. Hvis det er et .doc-dokument skriver du *.doc.

I "Flere avancerede indstillinger" skal du sætte vinge i de tre første felter.
Avatar billede milter Ekspert
18. december 2012 - 16:44 #12
Jeg glemte lige en mere udførlig vejledning til søgning i XP.

http://uis.georgetown.edu/software/documentation/winxp/winxp.search.html
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2012 - 16:46 #13
Du skal gå ind på den sti som jeg viser
Du skal gå ind på c drevet og finde dokuments og settings-"dit brugernavn"-lokale indstillinger-Aplication data-Identities-{DDDCBB44-8181-3346-BCF5-5F7809FFF-Microsoft-Outlook Express.
Men inden du gør det skal du i mappeindstillinger aktivere at se alle skjulte operative filer og filer for kendte filtyper, samt at den skal vise skjulte filer og mapper.
Før kan du ikke se de mapper du skal ind i.
Finder du dit dokument og får det gemt et andet sted på pc, så husk at rette tilbage i dine mappeindstillinger.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2012 - 16:49 #14
#12 Ja den kunne måske også finde din fil, men jeg tror nu stadig du skal ind i kontrolpanelet og gøre som jeg beskriver i #13.
Ellers vises filen vel ikke?
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
18. december 2012 - 17:00 #15
*.doc gav ingenting i advanced search...........men jeg har jo omdøbt dokumentet, da jeg 'saved as', så hvorfor ikke søge på dette navn.....hvad jeg har gjort uden held.

Det er et Word - dokument og jeg bruger Vista-styresystem.
Avatar billede milter Ekspert
18. december 2012 - 17:17 #16
#15.

Har du gemt det som et .doc-dokument, bare med et nyt navn?

Hvis det, der er sket, er følgende:

Du modtager mail med vedhæftet .doc-dokument > Klikker på det vedhæftede dokument for at åbne det i Word > Du klikker "Åbn" > Du redigerer teksten > Klikker på "Gem" efter færdiggjort redigering > Dokumentet forsvinder fra skærmen uden et vindue, som spørger dig, hvor du vil gemme det,

... så er jeg bange for, det er forsvundet.

Den korrekte fremgangsmåde at bruge, hvis man ønsker at redigere og gemme en vedhæftet fil, er følgende:

Klik på clipsen i Outlook Express med den vedhæftede fil > Klik på "Gem vedhæftede filer" > Gem den et sted på din computer, og du åbner den så derfra og begynder derefter redigeringen.
Avatar billede milter Ekspert
18. december 2012 - 17:18 #17
Og hvor i processen klikkede du på "Save as" og med hvilken filtype?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2012 - 17:26 #18
Har du prøvet at kigge i temporary internet files?
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
18. december 2012 - 17:32 #19
http://www.pcworld.dk/art/11492/saadan-finder-du-det-forsvundne-dokument

Prøv lige at checke dette link.
Hvis ikke det giver nogen respons, er dokumentet så væk?
Jeg kan blot ikke forstå, hvor det forsvinder hen, når det blir gemt.
Jeg vil gerne igen understrege, at jeg benytter Vista/IE/Words
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
18. december 2012 - 17:35 #20
Jeg benyttede 'save as' og omdøbningen første gang, jeg gemte.
Derefter blot 'save'.
Det er et .doc - dokument.
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
18. december 2012 - 17:36 #21
Men korrekt: Der fremkom ingen spørgsmål om, hvor jeg ønskede at gemme dokumentet.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2012 - 17:39 #22
prøv at kigge her
C:\Documents and Settings\brugernavet\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files
Avatar billede milter Ekspert
18. december 2012 - 17:52 #23
#21.

Jeg har lige prøvet nogle gange med en vedhæftet .doc-fil, jeg sendte til mig selv via Outlook Express. Det "forsvandt" også, ligegyldigt om jeg brugte "Save" eller "Save as", hvis jeg lod Windows bestemme, hvor det skulle gemmes. Den mappe, som Windows angav som gemmested, eksisterede simpelthen ikke, når jeg senere ledte efter det. Det skyldes måske, at Windows ville gemme den i "Temporary internet files", og jeg har sat min computer til altid at slette filer i den mappe.

Så du må nok desværre indse, at det redigerede dokument er væk. Husk fremover at bruge metoden, jeg beskriver i #16, og husk at gemme den et sted, du let kan finde igen, f.eks. skrivebordet. Derfra kan du senere flytte det til et bedre sted.

Måske er du heldig, at din computer er opsat anderledes, og den stadig er der et sted, men der er ingen garanti. Kig her:

http://email.about.com/od/outlookexpresstroubles/qt/Where_Attachments_Opened_from_Windows_Mail_or_OE_Are_Stored.htm
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
19. december 2012 - 10:49 #24
Tak for alle indslag.
Desværre fik Milter tilsyneladende ret.
Dokumentet var ikke at finde, så det er skrevet på ny.
Men..............nu kan det ikke sendes.
Jeg forsøger at vedhæfte dokumentet, men får beskeden, at dokumentet kan ikke findes (selvom jeg lige har åbnet og forsøgt det vedhæftet) og når jeg sender mailen, kommer det ikke med.
Hvorfor?
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
19. december 2012 - 11:03 #25
....videre:
Jeg kunne godt sende dokumentet fra min @gmail.com.
Tilsyneladende ligger problemet måske hos min @mail.dk...altså TDC.
Forslag?
Avatar billede milter Ekspert
19. december 2012 - 11:15 #26
Prøv at lave et nyt Word-dokument, gem det på skrivebordet og send det så til dig selv. Hvis det ikke lykkes, er det Outlook Express, der er noget i vejen med. Hvis det går fint, er det dit dokument, der er noget galt med.

Har du samme problem med andre vedhæftede filer, f.eks. et billede?
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
19. december 2012 - 11:43 #27
Word-dokument gemt på skrivbord kommer ikke igennem.
Foto går igennem.
Avatar billede milter Ekspert
19. december 2012 - 12:37 #28
Prøv at omdøbe Word-dokumentet ved at fjerne .doc, dvs. eksempelvis "Dokument.doc" omdøbes til "Dokument" . Se, om du så kan sende det.

Ignorer advarsler om, at dokumentet så muligvis ikke længere kan åbnes. Du kan åbne det igen i Word ved bagefter at tilføje .doc til filnavnet.
Avatar billede milter Ekspert
19. december 2012 - 12:41 #29
Og du er sikker på, at dokumentet bliver gemt som et .doc-dokument?
Avatar billede milter Ekspert
19. december 2012 - 12:50 #30
Og så glemte jeg lige at skrive, at dit Dokument uden .doc ved modtagelse i Outlook Express nok vil blive givet filtypen .dat. Det .dat skal du bare ændre til .doc, og så kan det åbnes i Word.
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
19. december 2012 - 18:55 #31
I mine dokumenter hedder det 'dokument'....og står som et 'Microsoft Word document'
Når jeg vedhæfter det, popper det op i attachment-linjen som 'dokument'.doc.
Når jeg trykker send, kommer der et prompt, der fortæller, at dokumentet ikke kunne findes, og om jeg ønsker at sende mailen alligevel.
Når mailen modtages, er dokumentet ikke med.
Avatar billede milter Ekspert
19. december 2012 - 19:36 #32
Et eller andet går helt galt. Prøv det her:

Lav et nyt Word-dokument > gem det på skrivebordet > åbn det fra skrivebordet for at sikre dig, at det ser korrekt ud > åbn Outlook Express > Opret en ny mail > Skriv lidt tekst i den > klik på menuen "Vedhæft" i Outlook Express > naviger til dit dokument på skrivebordet og klik på det > Klik på "Vedhæft" > Det skulle nu dukke op i din mail i linien "Vedhæft" med filnavn og størrelse i parantes, f.eks.: (19KB) > Send mailen til dig selv og se, hvad der sker.

Det, at du får en meddelelse om, at filen ikke findes, kan nok skyldes flere ting, men de mest sandsynlige er, at filen ikke er gemt korrekt, eller at du måske gemmer en genvej til filen i stedet for selve filen.
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
19. december 2012 - 20:33 #33
Og det har ingen betydning, at jeg kunne sende dokumentet vedhæftet en gmail og det kom frem?
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
19. december 2012 - 20:43 #34
Se mit svar 3 rubrikker oppe.
Check indhold OK på skrivebord.
Check i vedhæftlinjen som 'dokument'.doc 23.4 Kb
Check advarsel om, at
dokumentet ikke findes...vil du sende alligevel.
Check tekst Ok i ankomne mail, men intet vedhæftet dokument.
Avatar billede milter Ekspert
19. december 2012 - 21:11 #35
#33.

Det afhænger af flere ting, bl.a. hvordan du sendte mailen. Mailprogrammer og de servere, de sender over, anvender forkellige filtre for, hvad der er tilladt og ikke tilladt. Hos nogle mailservere betragtes et .doc-dokument som "farligt" og vil derfor blive slettet eller udeladt, medmindre du selv går ind og ændrer i indstillingerne.

#34.

Har du prøvet det, jeg foreslog i #32?
Avatar billede mikaelkirkensgaard Nybegynder
20. december 2012 - 14:33 #36
Ref #35  se #34....og jeg kan stadigvæk sende det som vedhæft til gmail.