Avatar billede mininico Nybegynder
16. december 2012 - 16:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rette engelsk..

Hej, tænkte på om der er en venlig sjæl der gider rette lidt i min engelsk stil? Bare et hurtigt overordnet tjek (alle fejl behøver ikke blive fundet).
Det ville være en KÆMPE hjælp :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2012 - 16:31 #1
start word med teksten i, marker alt, Gennemse/korrektur/angiv sprog
vælg Engelsk (Storbritanien)
Så klarer word det for dig...
Avatar billede mininico Nybegynder
16. december 2012 - 16:40 #2
Men den retter vel ikke kongruens fejl mm. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2012 - 19:11 #3
netop fordi engelsk er meget brugt, så ligger der i den engelske kontrol også mulighed for grammatik med mere.
Det er bla, at en sætning i nutid, hvor resten er i datid - fanges.
Men du skal måske aktivt have tilvalgt det under installeringen.
Jeg vælger altid 'brugertilpasset' hvor jeg tilvælger alt dansk/engelsk og fravælger alt tysk - så hvordan evt standard-indstillinger er, ved jeg ikke.
Ellers kan du reparere din word/office installation, og der gå ind og tilvælge engelsk med alle underpunkter.
Avatar billede mininico Nybegynder
16. december 2012 - 19:44 #4
Okay tak, må jeg lige prøve at se på, for plejer nu ikke at få mere end 4, og der bruger jeg også stavekontrol osv. :-).
Avatar billede finb Ekspert
17. december 2012 - 15:34 #5
Svar
Avatar billede finb Ekspert
18. december 2012 - 10:48 #6
Uddel point til rette vedkommende !
Avatar billede mininico Nybegynder
19. december 2012 - 14:19 #7
sådan. :-)
Avatar billede finb Ekspert
23. december 2012 - 10:59 #8
Tak ! finb