Avatar billede clement Nybegynder
11. august 2001 - 13:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af en Cisco 1401 router...

Hej Eksperter!
Jeg har fået anskaffet mig en Cisco 1401 router, der er opsat til en NetExpress1 forbindelse... nu har jeg så fået Pro@ccess og så var det jeg ville spørge om der ikke var en der kunne hjælpe mig med at sætte den ordentligt op!?
Jeg har søgt længe efter en opsætning der skulle virke og har så fundet frem til denne side: http://freesbee.wheel.dk/~jesper/1400-proaccess.txt
Det er også meget godt, men så var jeg ville vide om der ikke var en der kunne lave en step-by-step liste over de kommandoer jeg skal skrive i Hyperterminal?
Hvis det er sort snak, så bare spørg så skal jeg nok prøve at forklare det lidt bedre...
På forhånd mange tak!
Avatar billede jokn Nybegynder
11. august 2001 - 13:43 #1
Det er nemmest at få TeleDanmark til det!
http://www.internet.opasia.dk/kontakt.html#hotline
Avatar billede clement Nybegynder
11. august 2001 - 13:56 #2
Nu er det jo sådan at fordi jeg havde en router da jeg bestilte pro@ccess sagde jeg at jeg ikke skulle have en router med... derfor tror jge næppe de vil hjælpe mig med at sætte den op! Desuden så hvis jeg havde sagt ja til tilbudet om at få en router med i købet, og jeg så ville have noget ændret, så havde det kostet mig knap 1000 kr. Så hvis de skal til at sætte en router op fra bunden, tror jeg i hvert fald ikke det bliver gratis! :-)
Avatar billede clement Nybegynder
11. august 2001 - 17:15 #3
En eller anden???
Jeg er villig til at forhøje point antallet hvis det virkelig er så besværligt...
Avatar billede kapla Nybegynder
11. august 2001 - 17:19 #4
Avatar billede kapla Nybegynder
11. august 2001 - 17:20 #5
Avatar billede clement Nybegynder
11. august 2001 - 17:23 #6
kapla0, der står desværre intet om hvad man skal skrive for at stille på indstillingerne... kun hvad de skal være! Problemet ligger i at ændre dem!
Avatar billede acp Nybegynder
12. august 2001 - 11:15 #7
Skal den route Internettet ind på dine klienter eller skal den stå som access point for en web løsning... Hvordan mener du med at ændre på konfiguren ?
Avatar billede clement Nybegynder
12. august 2001 - 17:13 #8
Hm... lige nu er den indstillet til at virke med en NetExpress forbindelse, den skal stilles så den virker med Pro@ccess... forskellen på de to er bl.a. at man har fast IP med pro@ccess. Hvis du kigger på det link jeg har smidt ud i spørgsmålet, så er det sådan den skal se ud når den skal bruges... jeg ved bare ikke hvordan jeg ændrer opsætningen så den bliver som den skal være... :-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
16. august 2001 - 13:42 #9
Start med at \"save/gemme\" din nuværende opsætning fra routeren (til Back-Up)

Dernæst ændrer du dine \"Login + PassWord + Opkaldsnumret\"

Til sidst åbner du kontrolpanelet \"TCI/IP\"

Her vælger du \"Manuel\" i stedet for den nuværende \"DHCP-server\"

Indtast \"IP\" samt \"name.server\" KLIK på \"Aktiver nu\" og V U P T I.

Mere skal der ikke til.

Øh jo måske.

Det kan godt være at du et sted i 1401éren også skal indtaste din \"IP-adresse + name.server\"

Good luck !

hilsen: http://www.aeble.net
Avatar billede clement Nybegynder
21. august 2001 - 20:44 #10
Ja, gid det var så enkelt... men der skal også stilles på hastigheden og vist da også noget mere... desuden er det stadig ikke idiotvenligt nok til at jeg kan finde ud af det... =)

Hmm, 10 dage uden svar... så er det vist forsvarligt at tage point\'ne igen.
Avatar billede skrog Nybegynder
26. september 2001 - 09:46 #11
Jeg har talt med TDC omkring et grund script til en cisco 1401 router, og det ville de da gerne maile til mig :)
Som du kan se i scriptet er det til en 512/128kbit forbindelse.
Så her kommer det, også selv om du har taget point.

hostname  JERES TELEFONNUMMER
ip subnet-zero
!
Interface Ethernet0
ip address <DIN IP> 255.255.255.255
no ip directed-broadcast
no shutdown
exit
!
Interface ATM0
no ip address
no ip directed-broadcast
no ip proxy-arp
load-interval 30
atm vc-per-vp 4096
no atm ilmi-keepalive
exit
!
interface ATM0.101 point-to-point
bandwidth 512
ip address 0.0.0.1 255.255.255.252
no ip directed-broadcast
pvc 0/101
vbr-nrt 128 128 1
encapsulation aal5mux ip
no shutdown
exit
!
interface ATM0
no shutdown
exit
!
ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 ATM0.101
!
!VTY
!
line vty 0 4
access-class 10 in
password cisco
login
!
end

Mangler du mere information kan du maile mig på ciscosetup@hotmail.com, ellers kan du se på det link du selv har fundet. der står bla. noget omkring dns,dhcp og access list setup.