Avatar billede hyha Nybegynder
14. december 2012 - 20:14 Der er 1 løsning

Få virtualbox til at se 2 keyboards som 2 keyboards

Hejsa

PC: Macbook Pro, m/ OS X 10.7.5
Virtualbox: 4.2.4
Virtuelt miljø: Windows XP

Jeg har på Mac'en to keyboards, den indbyggede, og et usb keyboard. Og kører en XP virtuelt. Nu er problemet at XP'en åbenbart kun ser indputs som om de kun kommer fra ét keybord. Men jeg her brug for at det er som to keyboards der er tilsluttet.

Sagen er den at jeg bruger det indbyggede som almindeligt keyboard, og det andet sammen med HIDmacros (http://hidmacros.eu/) Hvor tasterne på keyboard 2 er tilknyttet nogle macroer.

Men da XP og/eller virtualbox håndterer dette som én, kan jeg ikke separere de enkelte tastetryk om de kommer fra det ene eller andet keyboard.

Nogen der er et forslag til hvordan man kan binde de to keyboards separat på til virtualbox.
Avatar billede hyha Nybegynder
04. januar 2013 - 13:40 #1
Jeg fandt selv en løsning. Jeg er dog ikke sikker på hvilken af disse ting der fik det til at virke:

1)Kørt kommandoen fra mac terminalen: VBoxManage modifyvm "XP 2" --keyboard usb
2)Tilføjede USB filter i Vbox GUI, for tastaturet
3)Tilføjet nøgle i regedit:
To disable the Selective Suspend feature, follow these steps:

Click Start, and then click Run.

Note If you are running Windows Vista, click Start, and then use the Start Search box.
Type regedit, and then click OK. Registry Editor opens.
Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\USB
If the DisableSelectiveSuspend registry entry is present, double-click it. If it is not present, create the entry. To create the entry, follow these steps:
On the Edit menu, point to New, and then click DWORD.
Type DisableSelectiveSuspend, and then press ENTER.
On the Edit menu, click Modify.
In the Value data field, type 1 to disable the Selective Suspend feature, and then click OK.

4) Ændrede fra 2 CPUer til 1 CPU i Vbox GUI

Jeg tror det var step 4 der løste problemet