Avatar billede 1410-Abs Nybegynder
14. december 2012 - 16:15 Der er 3 kommentarer

Batteri til Dell Studio laptop "19% tilbage (tilsluttet oplader)" oplader IKKE

Hej :)

For 2 dage siden blev mit batteri til min bærbare Dell-pc på 19% (tilsluttet oplaader) men vil efter FLERE timer ikke oplade når stikket er sat til.
"Lampen" som indikere at stikket gerne burde oplade batteriet (sidder ovenfor stikket til opladeren) lyser som den skal, og den knap man kan trykke på på batteriet (viser et lyn på en knap) lyser også ved tryk.

hvad kan være galt?

computeren siger at batteriet "fungerer normalt" men der er tydeligvis noget galt..

MVH. en ulykkelig studerende
Avatar billede 2Mida Praktikant
14. december 2012 - 17:02 #1
Hvor længe har batteriet været i brug? Typisk holder de 3, max 4 år uanset brugsmønster.

..Ole
Avatar billede Quvang Nybegynder
15. december 2012 - 01:04 #2
Kan også være en løs kontakt eller leding. Din størm forsyning/omdanner kan også være defekt :)
Avatar billede DellLytter Nybegynder
17. december 2012 - 08:54 #3
Hej

Lyder som om, det evt. er adapteren der er problemet. Har du mulighed for at teste med en anden adapter?

Du kan også checke i BIOS (F12 ved opstart - Dell logo), om adapteren genkendes af systemet. Dette ser du under "Battery info".

//Karina
#IWork4Dell