Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
14. december 2012 - 15:11 Der er 16 kommentarer

Min PC er 83 grader!

Eksperter!

Min PC er 83 grader konstanto!!
Skal jeg købe en blæser?
Jeg har kigget lidt på denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=623856

Hvis jeg køber der. Vil jeg så få mindre lagg og en køligere computer? :)
Avatar billede Mallen32 Nybegynder
14. december 2012 - 15:33 #1
kan du komme med flere oplysninger??
altså det kunne være både hardware fejl og softwarefejl, så hvor gammel er computeren?? har du downloadet noget snavs?? har du ryddet op med fx ccleaner??

ellers kunne det være at den trængte til at blive støvsuget hvis den altså først nu er begyndt at blive varm!!

mere info tak!!
Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
14. december 2012 - 16:08 #2
Computeren er ca. 8 måneder gammel og jeg kan sagtens have kommet til at downloade noget snavs, og nej jeg har ikke ryddet op med ccleaner, da min far ikke vil lade mig...
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 18:31 #3
Hvis du ikke må køre CCleaner, så må du jo sikkert heller ikke køre Malwarebytes vel?
Har du snavs på maskinen er det jo typisk disse programmer der skal bruges.
Er det en bærbar pc siden den kører så varm?

Jeg vil anbefale dette som minimum køres:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Quvang Nybegynder
15. december 2012 - 01:06 #4
Har du renset blæseren for nylig? Den kan være støvet helt til og derfor virker den kølende effekt ikke :)
Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
15. december 2012 - 01:29 #5
Kan støvet komme ind i bærbaren!?! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2012 - 09:41 #6
Ja det kan det absolut.
Hvis du sidder med den i sengen og på skødet vil alt skidt der er der blive suget med ind i blæseren og med tiden tætne køleribben derinde.
Normalt brug af en bærbar er på en fast plan overflade(bord coolingpad mm)

Har du fået "lov" til at gennemføre #3?
Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
15. december 2012 - 10:16 #7
Nej, men gør det alligevel. Er der mulighed for jeg kan give dig  point? 22066
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2012 - 10:45 #8
Jo det kan du når jeg lægger et svar, men gennemfør lige operationen så vi får tjekket op på det inden vi lukker:-)

Med hensyn til rensning, har jeg med held brugt både en støvsuger og en dåse med trykluft.
Man skal fjerne alt strømmen fra pc. Blæser vingen blokeres så den ikke kan løbe med rundt.jeg brugte en rettet clips som kunne blive siddende under operationen. Husk at tage den ud når du er færdig.
Pustede herefter der hvor blæser normalt puster ud samtidigt med at jeg sugede der hvor blæser suger ind. På den måde kom skidtet ud.
PS Denne pc var dog over 2,5 år gammel, så der var noget mere skidt i, end i din (formodentligt).
Du kan jo prøve med kun en støvsugning, man sug i bunden først, da du ikke kan trække skidtet ud gennem køleribben.
Vil anbefale du også blokerer vinge ved støvsugning alene. Den vil fise rundt når du gør det nemlig, og vi ønsker ikke at ødelægge den.
Avatar billede Quvang Nybegynder
15. december 2012 - 16:19 #9
Yeah gør som 220661 siger. Hvis du har mod på det kan du også skille den ad og rense den 100% med en vat pind eller ligende så du får fjernet alt støvet :)

Det er meget vigtigt du ikke får vingerne til at dreje rundt da du kan ødelægge dem :)
Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
15. december 2012 - 20:11 #10
Tak, det vil jeg prøve :)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 09:06 #11
#9 Han skal IKKE skille pc ad da garanti bortfalder (pc kun 8 mdr gammel)
Avatar billede Quvang Nybegynder
16. december 2012 - 11:42 #12
Det er ikke helt sandt, har skilt min ad mange gange og har stadig min garanti :) Jeg har dog også sådan en plastik plade lige over blæseren som jeg kan pille af :)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2012 - 12:38 #13
Nu ved jeg ikke lige hvilken pc der er tale om her. Nogle HP modeller ved jeg skal splittes ad til atomer for at gøre det du beskriver, og her vil jeg absolut anbefale at gøre på den måde, jeg henviser til når der stadig er garanti på.
Avatar billede Quvang Nybegynder
17. december 2012 - 11:17 #14
Yeah okay. Har en visioncomputer, som jo er en HP. Der kan man heldigvis bare lige skure et par skuer ud og så pille en plade ud, ingen risiko for at miste garanti.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2012 - 17:40 #15
#14 Kan du så pille selve blæseren helt ud så du kan komme til køleribben?
Avatar billede Quvang Nybegynder
18. december 2012 - 21:13 #16
Yeah det kan  jeg også :)