Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
14. december 2012 - 12:06 Der er 28 kommentarer

Spørgsmål angående skærmkort.

Hej.
Info:
Pc : HP Pavilion Dv7-4007eo
Grafikkort: ATI Mobility Radeon HD4200 + HD5000 series

Jeg har for nyligt fået windows8, og der skete en mærkelig ting med min enhedshåndtering:
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/YId82906.png

Det der undre mig er at jeg pludselig står til at have mere end et skærmkort, og at den samtidig kører på det dårligste.

Det jeg gerne vil have hjælp til, er om nogle kan fortælle mig hvordan jeg kan få min computer til at bruge ATI 5000, istedet for 4200. Og om jeg evt. burde skaffe mig et nyt grafikkort.

Ps. computeren er til gaming.

Venlig hilsen Jonas Rasmussen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. december 2012 - 12:25 #1
Der findes endnu ikke Win 8 drivere!
Så du skak nok køre i compabilitets tilstand!
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4063&lc=da&cc=dk&dlc=da&sw_lang=&product=4233141#N196
Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
14. december 2012 - 12:33 #2
Jeg vil lige prøve at komme med et eksempel.
for 1½ år siden, da jeg fik min computer, havde den som standard windows7. Jeg Installerede Grand Theft Auto IV og kunne køre det uden problemer. Som computeren er nu, (altså med win8) kan jeg slet ikke køre spillet.
Har 3 spørgsmål:
-Kan det skyldes Driver mangel at jeg ikke kan køre spillet?
-Burde jeg skaffe nyt grafikkort?
-Hvorfor er der 2 grafikkort i min Enhedshåndtering?

Jonas Rasmussen
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. december 2012 - 12:47 #3
Grunden til at du ikke kan køre Grand Theft Auto IV er helt sikkert driverproblemer nu er jeg ikke gået i dybden på din Pc. og ved ikkehvilen CPu den kører hvis det en nyere intel i3 i5 i7
så er der foruden grafikchip også intel grafik som kører til almindelig brug hvor det andet går igang ved mere krævende opgaver!
man kan normalt ikke udskifte Grafikkort i bærbare,
Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
14. december 2012 - 13:01 #4
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/xUZ86135.png

Jeg er faktisk i tvivl om min pc er istand til at køre det højere end laveste grafik.

Test fra systemrequirementslab.com/cyri:
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/vCV86459.png

Den viser jo at jeg ikke kan.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. december 2012 - 13:48 #5
de 4,2 er det grafik experience?
http://gratisupload.dk/vis_billede/688686/
Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
14. december 2012 - 14:00 #6
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. december 2012 - 14:00 #7
du kunne jo prøve at køre Slimdrive!
vejledning med link.
http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
14. december 2012 - 14:27 #8
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. december 2012 - 14:32 #9
Jeg tror sq den er syg!!
Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
14. december 2012 - 14:34 #10
Hvad kan man så gøre? :)
Avatar billede Skifter24 Praktikant
14. december 2012 - 14:36 #11
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. december 2012 - 14:37 #12
Gå tilbage til Windows 7
Avatar billede Skifter24 Praktikant
14. december 2012 - 14:43 #13
lol ja.
Og så nøjes med rainmeter hvis man absolut vil have et
"fancy desktop"
Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
14. december 2012 - 14:46 #14
Jeg har prøvet med Gfw, hjælper heller ikke ;)
Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
14. december 2012 - 16:02 #15
Skal jeg så evt. vente på drivere?
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. december 2012 - 16:13 #16
Jeg ville hente driverne i #1
http://h10025.www1.hp.com/ (...)
derefter fjerne dem fra enhedshåndteringen og så instalere dem i compabilitetstilstand og som administrator.Påny!
og hvis du ikke har berøringsfølsom skærm kan jeg ikke finde noget fancy ved Win 8
Avatar billede Quvang Nybegynder
15. december 2012 - 00:39 #17
Det kunne også være fordi dit bundkort eller grafik kort er defekt. Det samme skete ved mig. Kan du tilslutte din bærbar til en anden skærm? Kan du se andre harddiske? Kan den slumre?
Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
16. december 2012 - 11:12 #18
Kan du lige prøve at skrive hvordan man gør præcist ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. december 2012 - 11:33 #19
Hvem spørger du??
Hvis det skulle være mit sidste indlæg så mærk hendvendelse #16
ellers er det jo ????
Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
16. december 2012 - 20:31 #20
Jeg spørger dig, poko1. Kan du komme med en "guide" til hvordan man gør? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. december 2012 - 21:13 #21
Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
17. december 2012 - 08:27 #22
Så jeg downloader driveren, og kører den i kompabilitet? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. december 2012 - 08:58 #23
Ja du dovnloader alle driverne lægger dem et sted hvor du kan tilgå dem igen derefter fjerner du driverne i enhedshåndteringen genstarter Pcén for derefter at nstallere dem i Komptilstand.
Avatar billede Quvang Nybegynder
17. december 2012 - 10:28 #24
Kunne du ikke lige svare på mine spørgsmål? Det er jo hurtigt at tjekke og giver dig et svar på om det kunne være problemet.
Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
18. december 2012 - 08:56 #25
Quvang, det er ikke problemet ;) Men ellers tak for hjælpen.

Poko1, Kan du evt. tilføje mig på skype, og hjælpe mig der over, da det er lidt lettere ;)

GuitarJonas1 @ skype
Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
18. december 2012 - 15:40 #26
Poko1, kan du hjælpe mig idag, hvis du lige vil tilføje mig? :)
Avatar billede GuitarJonas Nybegynder
19. december 2012 - 17:50 #27
Poko1, vil du venligst svare? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2012 - 11:20 #28
Man får ikke alt post fra Eksperten!
Hvis det er den HP du skriver så er den rigtige driver denne!

Rettelse/forbedring:
Tilføjer understøttelse af grafikkortene ATI Mobility Radeon HD5650 og HD5470.
http://kortlink.dk/hp/bvg3