Avatar billede tisbris Nybegynder
13. december 2012 - 19:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Find og opdater records

jeg har et excel ark, hvor jeg på sheet 2 har rådata, som overskrives med nye data. Disse rådata skal så opdateres på sheet 1.

Nedenstående kode kan finde ud af om record eksistere og hvis ikke indsættes denne record.
Men hvordan får jeg den til at opdatere eksisterende record med opdateret rådata?

    Dim iLast As Long
    Dim iCounter As Integer
    iLast = Sheets(2).Range("I" & Application.Rows.Count).End(xlUp).Row

    Dim rng As Range

    For iCounter = 2 To iLast
        Set rng = Sheets(1).Range("J:J").Find(Sheets(2).Range("I" & iCounter).Value)
        If rng Is Nothing Then
            Sheets(2).Range("B" & iCounter & ":" & "M" & iCounter).Copy
            Sheets(1).Range("C" & Sheets(1).Range("J" & Application.Rows.Count).End(xlUp).Row + 1).PasteSpecial xlPasteAll
            Range("B2").Select

            'Insert mailto link
            Selection.Copy
            Sheets(1).Range("B" & Sheets(1).Range("J" & Application.Rows.Count).End(xlUp).Row).Select
            'Range("B3").Select
            ActiveSheet.Paste
            Application.CutCopyMode = False
        Else
        MsgBox "update existing row with new data - how to"
        End If

    Next iCounter
Avatar billede tisbris Nybegynder
13. december 2012 - 19:36 #1
Glemte lige:

Rådata på sheet 2 ligger fra B til M
Data skal opdateres i sheet 1 fra C til N.

Det duer ikke at indsætte hele row, da der er tilføjet kommentarfelter på sheet 1 der ikke må overskrives.
Avatar billede tisbris Nybegynder
09. februar 2013 - 09:21 #2
lukkes