Avatar billede bigzer Nybegynder
13. december 2012 - 13:57 Der er 6 kommentarer

Grafikkort til videoredigering?

Hej

Jeg skal bruge et grafikkort til videoredigering i Adobe Premiere CS6 hvor det primært vil være til kortfilm og musikvideoer... hvilket grafikkort skal jeg vælge? prismæssigt skal det gerne ligge mellem 2000 og 5000 kr.
Avatar billede Blandy Praktikant
13. december 2012 - 14:18 #1
Avatar billede ntholm Nybegynder
13. december 2012 - 14:57 #2
Til de penge kan du sagtens få et grafikkort der kan alt hvad du ønsker dig når det kommer til video..

f.eks det her: http://www.edbpriser.dk/grafikkort/asus-gtx670-dc2-2gd5-2-gb-id-6802230.aspx

1344 CUDA cores til video - sweet.

Så burde du være dækket godt ind. (men sørg lige for, at din strømforsyning kan klare det, du skal bruge 2x6pin).
Avatar billede Blandy Praktikant
13. december 2012 - 15:01 #3
nu nævner du CUDA kerner. Har forsøgt at få en forståelse for hvordan det virker. Fungerer det som acceleratorer parallelt med cpu eller hvordan er det?
Avatar billede ntholm Nybegynder
13. december 2012 - 15:13 #4
Jeg er ikke super guru lige dér. I skolen lærte jeg at den primære effekt er tiden det tager for dig at compile dine videoer (men det er selvfølgeligt ikke det eneste).

Der er også libraries til adobe premiere og after-effects som kræver du har et min antal CUDA cores.

http://en.wikipedia.org/wiki/CUDA
Avatar billede bigzer Nybegynder
18. december 2012 - 11:56 #5
ok er gtx670 bedre end til videoredigering end f.eks. Nvidia's Quadro kort?
Avatar billede bigzer Nybegynder
18. december 2012 - 13:29 #6
Eller hva med dette ATI FirePro V5900?