Avatar billede jeanne67 Nybegynder
13. december 2012 - 10:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sort skærm og pegepil

hvad kan jeg gøre når min søns stationære computer
giver sort skærm og pegepil når jeg prøver at starte windows 7 op
Avatar billede MaJoGo Nybegynder
13. december 2012 - 10:58 #1
Kan du uddybe lidt nærmere hvad der sker? Kommer der en bip lyd ved opstart? Hvad er der gået forud for den sorte skærm? Er der pillet lidt i softwaren, eller kom det bare pludseligt?
Avatar billede jeanne67 Nybegynder
13. december 2012 - 11:07 #2
når jeg starter den op kommer windows logoet for så derefter at give sort skærm og en pegepil den siger ingen lyde men jeg kan ikke komme væk fra den sorte skærm og pegepilen med mindre at jeg slukker computeren
Avatar billede MaJoGo Nybegynder
13. december 2012 - 11:41 #3
Har du prøvet om den kan starte i fejlsikret tilstand? På min PC gøres det ved at starte PC´en og gentagne gange trykke F9.
Hvis du kan det, så prøv at køre en virusscan efterfølgende. Umiddelbart ville du få blå skærm (hvis ikke jeg tager helt fejl) hvis det er en hardwarefejl.
Så tænker at du har noget software der driller. Som jeg ser det, kan der være mange årsager.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. december 2012 - 12:05 #4
Eksperten fejl!
Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er dog en god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk..."
http://img515.imageshack.us/img515/1898/fejlpeks.png

Du kunne eventuelt lægge dit spørgsmål i denne kategori!
http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows7/
Til slut skal/bør du lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede jeanne67 Nybegynder
13. december 2012 - 12:11 #5
jeg har så lige prøvet dit forslag men kan ikke komme til fejlsikret
tilstand
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. december 2012 - 14:14 #6
Jeg vil da gerne forsøge at hjælpe dig blot ikke her!
ellers var der jo ingen grund til at have kategorier vel?
Avatar billede jeanne67 Nybegynder
13. december 2012 - 15:20 #7
jeg kunne ikke komme ind i nogen kategori