Avatar billede louiseha21 Nybegynder
12. december 2012 - 18:02 Der er 5 kommentarer

usa og 9/11

Har fået en opgave for men problemet er bare, at jeg ikke kan finde tekster til det.
spørgsmålet lyder sådan her:
"hvilke indflydelse har 9/11 haft på terrorisme i USA?"
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2012 - 18:20 #1
ingen - kort fortalt.
men terrorbekæmpelse / forebyggende foranstaltninger, så meget.
tjek-ind kontrol i lufthavne, passager-kontrol generelt, kontrol af alle efterladte pakker/tasker/kufferter overalt i bybilledet osv...
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2012 - 18:27 #2
Jeg tror at folk i USA er blevet mere skeptiske når de skal tage stilling til det. Der er så mange løse ender i den sag at folk er splittede. Nogle hælder til den forklaring der er frigivet af regeringen, og en del er skeptiske fordi der ikke er gyldige beviser for at det var en terroraktion.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. december 2012 - 18:42 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2012 - 18:43 #4
og fjernbetjent krig er blevet udviklet (drone-bomber) - så nu kan usa bombe overalt uden at risikere livet for egne soldater.

Men 220661 - det er nogle af de ofte bruge konspirationsteorier - og da det ikke er sket igen, så er det enten fordi usa har fået ram på de skyldige, eller fordi de ikke har brug for at bombe egen befolkning. Vælg selv forklaring - svaret får du aldrig.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2012 - 19:26 #5
ok - wiki er noget bagud - Obama har stadig fanger på Guantanamo (han lovede noget andet).
Internt i usa er der ikke sket en bønne, og der er ikke mere terrorisme end før. Men der er langt mere kontrol (hvilket ikke er spørgsmålet) og ikke engang våbenlovgivningen er ændret.