Avatar billede stoltze Nybegynder
13. januar 2000 - 09:54 Der er 3 kommentarer

Trunkering af DB2 transakionslog

Log filerne til DB2s transaktionslog skal helst være lukkede når loggen skal bakkes op, spørgsmålet er hvordan man trunkerer transaktionsloggen for at få frigivet filerne?
Avatar billede oleolsen Nybegynder
13. januar 2000 - 10:04 #1
Har du prøvet at bruge db2's egen backup routiner evt med den indbyggede wizard - den er fin også mht schedulering
Avatar billede stoltze Nybegynder
13. januar 2000 - 11:07 #2
Jeg mener at log trunkeringen skulle ske når man foretager en online DB2 backup (commandline eller wizard), jeg har bare fået fejlmeddelser i retning af "reclaimed to much logspace" i DB2DIAG.LOG hvilket tyder på at DB2 ikke har sluppet gamle log filer.

Det jeg er ude efter er en SQL komando der eksplicit siger at nu skal du give slip på log filer ældre end en given dato
Avatar billede canders Nybegynder
05. december 2000 - 13:07 #3
Hvordan har du opsat dine Log parametre? Er databasen enabled for online backup (logretain slået til)?  Har du lavet en komplet Offline backup før du forsøger at lave en online backup?

Hvilken version af DB2 anvender du?