Avatar billede kenz_aps Nybegynder
12. december 2012 - 02:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nysamlet pc modtager skærmbilledet "No cable connected"

Jeg har et stort problem med en ny pc, jeg netop har samlet.

Jeg har samlet følgende: 3570k - gtx 660ti - 500w 80+ silver psu - 126gb ssd - 212+ køler - 8gb ram 1600mhz. Det er sådan set ikke problemet. Problemet er, at når jeg sætter dual-dvi fra min skærm, en benq xl2420t til dual-dvi indgangen på grafikkortet, så modtager jeg skærmbilledet: "No cable connected".

Jeg har både sikret mig at grafikkortet sidder ordentligt på plads, at resultatet er det samme via hdmi i fjernsynet, at kablerne er monteret korrekt og forsigtigt, men en kende stramt også.

Jeg har ikke modtaget "bip-fejlkoder" ved første opstart, og det tyder på at pc'en i sig selv kører gnidningsfrit, da blæsere, grafikkort mm. kører. Jeg er løbet tør for løsninger, hvad er problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2012 - 06:41 #1
Har du den korrekte driver installeret til kortet, og er der andre gule anmærkninger i enhedshåndteringen.
Avatar billede Blandy Praktikant
12. december 2012 - 08:26 #2
er ikke sikker på at det findes meres, men en gang havde kort en naturlig "master/slave" forhold melle mto edentiske porte.

Har du prøvet den anden dvi port?

Men at den siger no cable kan jeg ikke lige forstå. Er det strøm igennem, så burde den bare sig no signal, da den stadig kan se der er spænding på.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2012 - 08:37 #3
Den 500 watt 80+ psu du har er i følge grafik kortet producent da også i underkanten.
De 80+ betyder at den måske kun yder 80% af det den er opgivet til, og det kan betyde den kun yder 400 watt.
Har set i en tråd at det kort du anvender der anbefales en forsyning som er stabil og på 500 watt.
Det kan man vel ikke sige din er hvis det er en 80+?
Avatar billede Blandy Praktikant
12. december 2012 - 09:07 #4
@XP good eye. Bed jeg ikke lige mærke i, men den psu.

Men igen burde det ikke bare medfører at den ikke performer så godt, kortet? Der burde stadig være liv i den efter min logik.

Men kan være at BIOS prioterer onboard grafik, frem for pci-e??
Avatar billede quarkie Nybegynder
12. december 2012 - 10:30 #5
Har du husket at montere det ekstra strømstik til grafikkortet ?
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
12. december 2012 - 10:42 #6
Hej igen og tak for jeres svar.

Ja, der ligger en række drivers fra en gammel maskine på mit SSD, men kan det have indflydelse på skærmbillet? Jeg kan jo ikke få adgang til enhedshåndteringen "xp professional", da jeg intet skærmbillede har.

Jeg har prøvet den anden port, Blandy. jeg har også prøvet indgangen på bundkort, i følge af, at jeg skulle have overset et integreret grafikkort i specs, men nej. Intet billede. Der er tale om et ASUS z77-vl k. I øvrigt - ifg flere reviews, så er 500+ silver certified mere end rigeligt til mit setup, har jeg kunne læse. I øvrigt, hvis den ikke kunne levere nok strøm, ville den bare gå ud, ville den ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2012 - 12:27 #7
#8 Nej det er jo også rigtigt, med hensyn til enhedshåndteringen.
Med hensyn til psu: JO måske, men vi ved det ikke.
Kan måske også tænkes at grafikkortet bare slår fra hvis den ikke får leveret nok strøm, og resten så kører videre fordi det ikke er så sart overfor lidt nedgang i spændingen.
Der ér jo på noget hardware sikkerhedskredsløb der kobler fra hvis betingelserne ikke overholdes.
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
12. december 2012 - 12:41 #8
Hej igen.

Der ser ud til, at der alligevel måtte have været en løs forbindelse. Jeg skilte hele baduljen ad, samlede igen og testede hver komponent ekeltvis uden fejl. Nu kører den ihvertfald. Hvad det specifik var, må guderne vide. Dog er jeg meget taknemmelig for hjælpen og jeres tid.

Hvordan Søren giver jeg de point, jeg har sat på mit problem?
Avatar billede quarkie Nybegynder
12. december 2012 - 12:46 #9
Det kan du kun gøre på svar - ikke kommentarer.
Så dem du vil give point, skal lave et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2012 - 13:03 #10
Ok