Avatar billede Jonas_R Nybegynder
10. december 2012 - 10:01 Der er 4 kommentarer

XAL til Excel

Hej

Jeg har et problem med XAL på en windows Server 2012 - Når jeg gerne vil trække f.eks. kontoudtog ud fra XAL til Excel. Så crasher XAL bare og åbner ikke Excel.

Det kan os ske(men utrolig sjældent), at den får åbnet konto udtoget i Excel. Men XAL crasher stadig.

Nogen der har prøvet noget lign. og har et forslag til hvad problemet kan være?
Avatar billede mariaf Juniormester
10. december 2012 - 18:12 #1
Hvis din Server 2012 er en 64 bit, så får du aldrig XAL til at køre bare nogenlunde ordentligt, og frem for alt, så har du ikke styr på noget som helst. Du kan miste dine data sådan bare lige - og væk var de.

Hvis det er en 32 bit, så er du mere heldig, men godt er det ikke. Få opgraderet til en C5, eller flyt den over på en gammel Windows 98 eller Windows 2000.
Avatar billede Jonas_R Nybegynder
10. december 2012 - 23:05 #2
Hvordan kan det være den kun crasher når jeg sidder på serveren og prøver at bruge XAL. Men når jeg sidder på en windows 7 64 og køre XAL derfra, via shared drev fra servere(hvis det giver mening). Så virker det fint, og den crasher ikke.
Avatar billede mariaf Juniormester
11. december 2012 - 06:53 #3
Anden version af Office?
Men du lever livet farligt med den kombination.
Avatar billede Jonas_R Nybegynder
11. december 2012 - 08:14 #4
Det er den samme version af Office. Det er kun en test server, med en gammel XAL database. Så kan intet miste som vi ikke har liggende :)