Avatar billede mininico Nybegynder
09. december 2012 - 16:31 Der er 4 kommentarer

Die dicke frau

Hej alle sammen.. er der nogle der har notater/opgaver/refaret til tysk teksten ''de dicke frau''? forstår ikke teksten, så ville være rart med lidt hjælp! tak :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. december 2012 - 16:56 #1
Er det vitsen eller historien af  Dario Fooe
Avatar billede mininico Nybegynder
09. december 2012 - 17:20 #2
men fejl..den hedder åbenbart ''mein neunter mord'' vores tysklærer har bare lavet overskriften på :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. december 2012 - 18:52 #3
Mit niende mord er en novelle skrevet af Milena Moser, i 1991
Novellen handler om en ung kvinde  der lever på landet og som hver dag kører med tog på arbejde
Hvor hun sidder fra klokken. 8 til klokken halv seks sidder ved telefon centralen.
Når hun tager toget må hun kæmpe om siddepladsen derfor hader hun de andre der også kører med toget!
Et helt år kører hun med toget, men pludselig bliver det hende for meget. Hun siger sit arbejde op og rejser med sovevogn ud i det Blå.
Sovevognsafdelingen må hun dele med en anden kvinde fru. Hywyler en meget ubehagelig person der snorker hele natten. Hun forsøger at ignorere den tykke kvinde, men hun er meget påtrængende.
Hovedpersonen bliver derfor meget irriteret og ignorerer fornærmelsen,
Spisevognen i toget er overfyldt da hun vil spise men finder en siddeplads ved et bord med en udsvævende ung mand. De kommer efter et par minutter i en hyggelig samtale.
Han hedder Joachim og han er hvidhåret! Men så kommer den tykke fru Hywyler og afbryder deres samtale. hovedpersonen bliver skuffet og går tilbage til kupeen , kort derefter kommer fru Hywyler
Også tilbage. hovedpersonen er allerede gået i seng Da fru Hywyler også går i seng bliver det rolig- men kun et Øjelik...
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. december 2012 - 21:28 #4