Avatar billede keepy Seniormester
07. december 2012 - 08:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Test i C

Hej

Findes der test værktøjer til C programmering, ligesom unittest i .NET ?

Findes der test frameworks eller er der nogle der har en guide til hvordan man gør rigtigt, når man vil teste kode.

På forhånd tak.
Avatar billede keepy Seniormester
07. december 2012 - 22:54 #2
ok tak, men er der noget der er mere brugt end andre?
Avatar billede keepy Seniormester
07. december 2012 - 22:55 #3
Det er til embedded
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2012 - 01:54 #4
Det er mit indtryk at man i C/C++ verdenen i modsaetning til Java og .NET verdenerne ikke har koncenterert sig om ganske faa unit test frameworks, saa der er flere som bruges.

Hvis jeg skulle anbefale noget ville det nok vaere CUnit. Men jeg har aldrig selv brugt det, saa det er kun baseret "indtryk".
Avatar billede keepy Seniormester
08. december 2012 - 22:50 #5
ok tak sender du et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2012 - 22:52 #6
svar