Avatar billede aleq Juniormester
05. december 2012 - 18:00 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Billig domæne udbyder

Hejsa

Det her drejer sig IKKE om Webhotel men registrering af Domæne navnet.
Jeg har mit .com domæne hos www.enavn.dk som koster 200,- årligt. Er det en fin nok pris for at beholde sit domæne-navn eller findes der udbydere der gør det billigere? Og hvis ja, er det besværligt at flytte det over fra en udbyder til den anden?

På forhånd tak.
Avatar billede jensenjs Juniormester
05. december 2012 - 18:13 #1
gratisdns.dk
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2012 - 20:29 #2
Som der bliver skrevet gør gratisDNS det billigere, der er også mange andre der kan gøre det billigere, den billigste jeg lige kan komme på koster det 80 kroner om året, de kører normalt med en reseller aftale, men tror godt man kan lave en aftale :)
Det er nemt nok at flytte, der er dog nogen der har opsigelsesperioder, så hvis man ikke vil komme til at betale for et ekstra år skal man lige tjekke dette. Men man skal bare bruge en Auth kode på domænet fra sin nuværende udbyder og så kan den nye udbyder flytte det.

Du kan skrive til mig på osj@device.dk hvis du er interesseret.
Avatar billede jensenjs Juniormester
05. december 2012 - 20:54 #3
Jeg har købt de fleste af mine domæner på gratisdns.dk
og en fornyelse koster 80 kr. st. om året.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2012 - 21:48 #4
Ifølge deres side angiver de 119 kroner for fornyelse at .com domæner.
https://web.gratisdns.dk/?q=node/106
Avatar billede jensenjs Juniormester
05. december 2012 - 22:30 #5
Det er faktisk billigere at vedligeholde, fandt jeg lige ud af :-)

Her er hvad jeg betaler til dkhostmaster.dk for 4 af mine domæner
At det ikke er en fejl ved jeg da jeg har to andre oprette på gratisdns de kostet det samme i stk. pris
Det skal lige siges at alt vedligeholdes af mig selv, altså ingen services fra andre.

http://gupl.dk/688190/

Hvorfor jeg har overstreget navnene er fordi de endnu ikke er helt parat, jeg arbejder stadig på dem, og at jeg ikke kan lide at præsenterer halvfærdigt arbejde :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. december 2012 - 00:19 #6
Ude i den store verden kan du få .COM domæner til $11/år - eller måske en anelse billigere. Jeg får ikke procenter, men jeg bruger blandt andet http://domainsite.com/ - det ser ud til at virke.
Avatar billede aleq Juniormester
07. december 2012 - 18:16 #7
Tak for alle jeres svar. Opret svar :)
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. december 2012 - 19:20 #8
OK svar
Avatar billede aleq Juniormester
08. december 2012 - 19:25 #9
flere?
Avatar billede aleq Juniormester
08. december 2012 - 19:35 #10
Og forresten. Jeg har lige flyttet mit domæne til dem.
Hvad er så det næste skridt herfra? Hvordan kan jeg være sikker på at jeg rent faktisk har domænet parkeret hos dem, og hvilken garanti har jeg på, at jeg kan forblive den retsmæssige ejer af domænet?
Avatar billede jensenjs Juniormester
10. december 2012 - 07:14 #11
Du kanm checke dit domæne her
Hvis du ikke har valgt at skjule dine oplysninger, ellers skal du logge på dkhostmaster
https://www.dk-hostmaster.dk/

Her kan du læse om hvad det betyder
https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=20
Avatar billede HansTheMan Nybegynder
19. februar 2013 - 10:56 #12
200 kroner lyder af meget .. Hos unoeuro.com kan du oprette en DNS for 60 kr, og så er den gratis fremover. Et .com domæne koster omkring de 87 kr. http://www.unoeuro.com/products-domains.php

Men ja, gratisdns.dk er også en mulighed. Der er ihvertfald ingen oprettelsesgebyr :)