Avatar billede bentzen92 Nybegynder
04. december 2012 - 20:21 Der er 9 kommentarer

Ny pc, intet signal til skærmen

Halløjsa.
Har netop samlet en ny computer, men kan ikke få noget billed op på skærmen.
Skærmen er sat til via VGA til bundkortet, da der ikke er VGA indgang i grafikkortet...

Specs:

Bundkort ASUS P8Z77-V LK
Processor Intel Core i5-3570K Ivy Bridge - Box
Ram    Corsair 16GB DDR3 1600MHz (4x)
Grafikkort ASUS GeForce GTX 670 (2GB DDR5)
PSU Corsair GS700
Kabinet Fractal Design Define R4 Black Pearl
Primær hdd Corsair Force Series 3 SSD - 240GB
Disk    LG BH10LS38 Blu-Ray Brænder
Lydkort    Creative X-Fi Xtreme Gamer
Sekundær hdd Western Digital WD Green - 2TB

Alt synes at køre og der er lys i alt incl mus og tastatur..
Skærmen skriver blot "no input signal".
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2012 - 20:38 #1
Du har vel ikke grafikkort sat i slot foruden?
Avatar billede ntholm Nybegynder
04. december 2012 - 20:39 #2
hmm.. jeg er ikke sikker..

Men hvis du bruger VGA porten i bundkortet - så vil den sikkert prøve at bruge et onboard GFX (hvis der er sådan et - eller din core har det).

Prøv at tage dit grafikkort ud og gå ind i BIOS og se efter en instilling til hvilken port den bruger til skærm.

Men for at bruge dit gfx korrekt - skal du sætte stikke direkte ind i det. Så du må lige ned og købe f.eks en:
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/sandberg-hdmi-to-vga-converter-id-6830614.aspx eller hvad du nu har brug for.

Håber det hjælper! :)
Avatar billede ntholm Nybegynder
04. december 2012 - 20:40 #3
Nice setup iøvrigt ;)
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
04. december 2012 - 21:22 #5
Mange tak, den burde i hvert fald kunne trække ret så meget ;)
Prøver lige med en omformer og ser hvad der sker - både skærm og grafikkort fungerer nemlig fint i andre enheder.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2012 - 21:28 #6
Kan du komme i bios når du kører uden pci grafikkort isat?
Avatar billede ntholm Nybegynder
04. december 2012 - 21:42 #7
Ja, det burde det.. Intel Core i5-3570K Ivy Bridge har integreret GPU - så man slipper for at købe gfx overhovedet, hvis man ikke lige skal bruge en gamingcomputer.

Jeg vil gætte på at når han sætter kortet i PCI express x16 porten - så slår boardet over til at bruge denne som skærmoutput. Hvis han fjerner det, vil den bruge den integreret grafik og VGA porten i boardet.

Men essentielt skal han jo med og ha converteren..
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2012 - 21:50 #8
ntholm
hvorfor svarer du på mine spørgsmål?
det er jo det jeg har spurgt om fra start!
Avatar billede ntholm Nybegynder
04. december 2012 - 21:59 #9
hmm :D.. jeg misforstod dit spørgsmål til at du spurgte til om det kunne lade sig gøre i al almindelighed..