Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
03. december 2012 - 01:35 Der er 22 kommentarer

Ny gaming stationær

Hejsa mit navn er Snotty!

Jeg skal have mig en ny gamer PC (stationær)

Jeg vil bygge den selv og købe dele selv, her er de dele jeg har kigget på:

Graffikort: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=757652
Kabinet: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=497292
RAM: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=618010
Strøm ting ting: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=657686
harddisk SSD: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=741949
Harddisk HHD: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=591141
Bundkort: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=759848
CPU: http://www.dustinhome.dk/product/5010622786/amd-fx-4170-be-4-core-4-2ghz-12mb-socket-am3-box/?utm_campaign=pricerunner&utm_source=pricerunner.dk&utm_medium=pricecompare&utm_content=21394%20[23:20:47]%20William%20[Snotty]:%20

Mine krav er at disse ting skal kunne kører på højeste grafik UDEN lagg:
Minecraft
Call Of Duty Black Ops II
Call Of Duty Modern Warfare II
Torchlight II
StarCraft II
Counter-strike : Global Offensive
Darksiders II
Saith Row The Third
Feed The Beast
PlanetSide II
PayDay The Heist
Smite
Grand Theft Auto 5
Grand Theft Auto 4

Det er vigtigt den også kan optage disse spil uden lagg, da jeg har en lille hygge YouTube-kanal :)

Håber i vil hjælpe mig - tak på forhånd eksperter! :)
Avatar billede ntholm Nybegynder
03. december 2012 - 02:14 #1
Hvad var spørgsmålet?? Definér "uden lagg" - lagg er jo latency.. og du snakker vel om fps..

Jeg tror du vil kunne køre f.eks planetside 2 med omkring 30-40fps mens du recorder i 30 fps, med den setup (at best).

Du vil helt sikkert kunne køre alle spillene.. men jeg tror ikke den vil leve helt op til dine krav..
Avatar billede ntholm Nybegynder
03. december 2012 - 02:30 #2
i 1080p med en allround medium ingame gfx setup.
Avatar billede montago Praktikant
03. december 2012 - 09:31 #3
hvis du kun har 1 skærm, skal du købe sådan et kort her:

AVerMedia C985 Live Gamer HD 1080p Capture Card
http://www.amazon.com/gp/product/B007UXJ6LE/ref=as_li_qf_sp_asin_tl?ie=UTF8&tag=leve0f-20&linkCode=as2&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=B007UXJ6LE

med sådan et, er det gratis at optage 1080p video i op til 60 fps - kortet sørger for at encode video mens du spiller og smider video'en ned på disken.

alternativt kan du købe samme computer som mig:
- ASUS ATI 7970/3gb DCU
- Intel core i7 3770k
- 2x8GB RAM
- Asus P8Z77 Deluxe
- SSD + RAID0 disk setup

så kan du spille Battlefield 3 i 5050x1200 med 30 fps samtidig med du Fraps'er i 50% opløsning -- eller som jeg gør med min nye skærm: 2560x1440 @ 60p samtidig med at Fraps'e i 720p60

dit setup er for lille til at kunne grabbe samtidig med at spille i max opløsning/grafik..  ganske som ntholm siger.
Avatar billede montago Praktikant
03. december 2012 - 09:33 #4
LOL... ser først nu at du vil købe en AMD ... HAHA... drop det

få dig en Core i5 3570k for 1500kr... den kan også encode video med 200-300 fps ...
Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
03. december 2012 - 10:04 #5
Jeg troede AMD var bedre, men blev varmere? :)¨
Men er I7 ikke MEGET bedre end I5? :)
Avatar billede montago Praktikant
03. december 2012 - 10:17 #6
tjae - kig på TomsHardware.com og læs til du segner

en Core i7 3770k koster 2200kr = 30% mere end Core i5 3570k til 1500kr... og jo den er nok omkring 30% bedre

det jo noget du må afgøre, om du vil betale for ekstra performance...

men helt sikkert er det, Core i5 og i7 er det bedste du kan få hvis du skal encode video !...

jeg ku nok godt have nøjedes med en Core i5'er hvis jeg skal være helt ærlig...

læs her: http://www.anandtech.com/show/5771/the-intel-ivy-bridge-core-i7-3770k-review/21
Avatar billede jokkejensen Novice
03. december 2012 - 12:02 #7
jeg sværger nu også til intel, men amd er nu ikke så forfærdelig til video encoding:

http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2012/-34-Adobe-Premiere-Pro-CS6,3171.html

/J
Avatar billede ntholm Nybegynder
03. december 2012 - 12:19 #8
Jeg sværger også til Intel.. Men AMD er da bestemt konkurrencedygtige på prisniveauet..

Jeg har lige lavet en test.. Her er mine specs:
MOBO: ASUS P8Z68-VPRO GEN3
Core: I7 2600k (3,4Ghz Quadcore)
RAM: 32 GB corsair vengeance 1866mhz
GFX: 2xAsus GF GTX 560 TI i SLI
SSD: Corsair performance pro 256GB

Hvis jeg kører Planetside2 i 1080p med "high" graphic settings (jeg disabler alting skygger) - og recorder i 720p med fraps, så er min gennemsnitlige fps på omkring 50.. det er med en del mere power end din spand vil få..

Du må sparke nogle flere penge i, hvis du skal være tilfreds med resultatet ;)
Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
03. december 2012 - 14:36 #9
Ja, men PlanetSide 2 er overhoved ikke vigtigt, det mest vigtige er de andre, men jeg forstår ikke skal jeg købe den CPU jeg har fundet eller skal jeg købe en intel I7? ;)

Hvis det skal være en intel I7, kan i så ikke link til en fra komplett, som er god? :)
Avatar billede montago Praktikant
03. december 2012 - 14:49 #10
du kan vælge at købe AMD CPU'en og derefter købe et Capture kort:
"AVerMedia C985 Live Gamer HD 1080p Capture Card"

så skal du ikke bixe med at encode dine Fraps videoer... de ligger allerede i MP4 på disken.

hvis du skal rode meget med video redigering, vil jeg anbefale Core i7 eller Core i5

men altså... gå ind på Tomshardware og bliv klog på alle de ting du vil købe.
Avatar billede ntholm Nybegynder
03. december 2012 - 14:56 #11
Planetside2 er et nyt spil og bare et eksempel på hvordan de andre nogenlunde også vil køre..

Du kan sagtens bruge en solid AMD core til det der (men den du har valgt dér er nok lige i underkanten)..

Du skal have et andet bundkort hvis du vil have intel I core.

Hvad er dit totale budget? Så vil jeg gerne hjælpe dig lidt mere indgående med dine køb.. så du ikke bruger for mange penge på en del og for lidt på en anden.

Hvis man vil have en nogenlunde gamerPC vil jeg personligt mene at det er nødvendigt at bruge min 1000,- på motherboard, 1500,- på core, 2000,- på grafikkort. Især hvis du vil recorde de nye spil, og samtidigt kunne spille det ordenligt.
Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
03. december 2012 - 15:45 #12
Budget er omkring 6000 :)
Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
03. december 2012 - 20:42 #14
Tjekker lige det hele igennem, men kan trække følgende spil? :)
Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
03. december 2012 - 20:50 #15
Burde jeg ikke vælge en I7? :)
Avatar billede montago Praktikant
03. december 2012 - 20:53 #16
NEJ...

tak en 3. generation i5... du spilder pengene hvis du køber en i7'er

brug hellere pengene på SSD og så stort graffikkort som muligt.
Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
03. december 2012 - 20:56 #17
Hmm nogle der kan skrive en liste med alle de ting jeg skal bruge altså hvilken I5 og SSD og grafikkort osv.? :)
Avatar billede montago Praktikant
03. december 2012 - 21:00 #18
ntholm havde en fin liste til 6000 kr
Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
03. december 2012 - 21:30 #19
Men de dele jeg har fundet er noget lort? :)
- Hva' med det grafikkort jeg fandt? :)
Avatar billede ntholm Nybegynder
04. december 2012 - 10:07 #20
nej ikke lort..

Men vi er alle enige i, at du burde vælge INTEL instedet for AMD.

Det grafikkort du har fundet.. er også godt. Det jeg har fundet er lidt bedre.. ikke den store forskel. udover at det også er Radeon.

Hvis jeg var dig ville jeg vente med at købe en SSD, for sådan en koster 1000,- og det er bedre at få noget godt bundgrej til at starte med. Du kan altid købe en SSD til den.

Når det kommer til spil, så har SSD ikke den store impact - det er primært hvor lang tid det tager for dig at loade de forskellige levels, og hurtigt ude i windows når du arbejder i på harddisken. Den giver dig ikke højere fpsi spil.

Den computer jeg har samlet til dig... giver dig klart mere smæk for skillingen - end den du selv fandt.. primært nok pga. cpu og motheboard.

Det der MSI motherboard er iøvrigt temmeligt lækkert til prisen. Det mest bemærkelsesværdige er at det er det nyeste chipset Z77 som er noget bedre til spil end SB950 som sidder i din AMD kort.
Avatar billede SnottyGaming Nybegynder
04. december 2012 - 12:38 #21
Okay, jeg skal nok lige kigge på dem, har ikke lige fået gjort det endnu, men motherbordet skal kunne klare 2 grafikkort, kan den det? :)
Avatar billede ntholm Nybegynder
04. december 2012 - 12:52 #22
Crossfire - JA
SLI - NEJ

dvs. at du godt kan have 2 radeon kort i, men ikke 2 nvidia kort.

Kig på dette board istedet, det har SLI ;-)
http://www.edbpriser.dk/bundkort/asrock-z77-extreme4-id-6727147.aspx