Avatar billede bigzer Nybegynder
01. december 2012 - 19:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan blockerer man specifik ip adresse på zyxel router

Hej

Jeg vil gerne kunne blockere en specifik ip adresse på min zyxel router så den pågældende ip adresse ikke kan få forbindelse til min router og dermed mit system... men kan ikke finde ud af hvordan man gør... jeg har prøvet at gå ned i firewall > rules... men så går jeg i stå... skal man tilføje en regel under lan to lan, wan to lan, lan to wan eller wan to wan? og derefter hvad skal man skrive under source ip og under destination ip? hvad er hvad? og under service hvad skal man her vælge? Any (tcp) og Any (udp)er valgt som default men betyder det at alle tcp/udp vil blive blockeret? eller skal man vælge noget andet...

Hjææælp :-)
Avatar billede Mickz Nybegynder
01. december 2012 - 21:30 #1
Se nu ville det jo hjælpe rigtig meget hvis du fortalte hvilket styresystem du bruger, samt hvilken router - da zyxel jo ikke kun har én router og det er ikke alle der har samme funktioner/muligheder.
Avatar billede bigzer Nybegynder
01. december 2012 - 21:36 #2
Windows 7
zyxel P-2602HW-D1A
Avatar billede Mickz Nybegynder
01. december 2012 - 21:50 #3
Så er det ganske simpelt via windows firewall.. der er en hurtig lige step-by-step guide her (på engelsk, men skulle det være et problem så sig til så skal jeg nok oversætte til danske termer :) )
http://www.ehow.com/how_6828963_block-ip-address-windows-firewall.html
Avatar billede bigzer Nybegynder
01. december 2012 - 23:21 #4
det var en guide til xp.. hvordan gør man i windows 7? og det ville nu være rart også at kunne finde ud af det i routeren...
Avatar billede Mickz Nybegynder
02. december 2012 - 02:32 #5
Sorry mindre hjerneblødning fra min side ^^  win7 guide her: http://www.ipburger.com/blog/easiest-way-to-block-an-ip-address/
Mht muligheden for at gøre det via routeren.. har mine tvivler men skal da ikke kunne udelukke det, da det er et stykke tid siden jeg sidst legede med Zyxel..
Avatar billede bigzer Nybegynder
02. december 2012 - 03:03 #6
Ok tak for det...
Avatar billede bigzer Nybegynder
02. december 2012 - 03:04 #7
ups... lav et svar så giver jeg point :-)
Avatar billede Mickz Nybegynder
02. december 2012 - 03:06 #8
Det var så lidt :)