Avatar billede Skulblaka Nybegynder
01. december 2012 - 18:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar

Hej Experten :)

jeg har VIRKELIG brug for hjælp! jeg har undersøgt markedet for bærbare computere i en måneds tid, men jeg kan ikke forstå det meste af det, kun grundlæggende som Processer, grafik, ram og hardisk. Jeg skal bruge en bærbar til studiebrug, men den skal samtidig kunne spille WOW (World of Warcraft)jeg har et budget på MAKS 5000 kr. jeg har kigget lidt på denne:

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/996638/ASUS-K55VDSX066H.html

ASUS K55VD-SX066H
15,6" LED-baglys display med 1366 x 768 opløsning
2,5 GHz Intel Core i5-3210M processor (2 kerner)
6 GB DDR3 RAM 1600 MHz
500 GB SATA harddisk med 5400 RPM
NVIDIA GeForce 610M grafikkort med 2 GB dedikeret videohukommelse

Men i følge Notebookcheck´s liste over grafikkort, er Nvidea Geforce 610m ikke særlig godt. Men vil den kunne leve op til mine krav? og har i evt. andre forslag? :)
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
01. december 2012 - 19:30 #1
Så længe du ikke køber en bærbar med et Intel grafikkort, er du ikke så ilde stedt.
Avatar billede microfix Nybegynder
01. december 2012 - 19:44 #2
Mit forslag ville være den her.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=753122#extra

I det at det er også en 15,6" så den kan tages med rundt at veje 1ton. Den burde køre wow ganske fint.
Avatar billede Skulblaka Nybegynder
02. december 2012 - 16:58 #3
ok, da jeg også er begyndt at spille minecraft og skyrim, ville det være rart hvis den kunne det. Så kan Hp´en du forslog og Asusen også spille den slags spil? eller er det for meget til dem?
Avatar billede microfix Nybegynder
02. december 2012 - 18:16 #4
Hmm. Tror godt at den hp jeg har linket til ville kunne køre minecraft sådan nogen lunde. Men du skal ikke forvente at køre med 128x128 texturepack tror jeg. Der skal vist en del mere til at for at køre skyrim. Måske kan hpen køre den på low. Men er ikke sikker. Så vil ikke love noget. Men skyrim kræver også en del.
Avatar billede Skulblaka Nybegynder
03. december 2012 - 09:48 #5
Tak, jeg ved ikke helt hvordan jeg giver point, men prøver lige.. hvis det ikke virker kan du bare skrive hvordan jeg gør :)
Avatar billede Skulblaka Nybegynder
03. december 2012 - 09:49 #6
ok, det virkede ikke, så skriv du et svar, så giver jeg dig point :)
Avatar billede microfix Nybegynder
03. december 2012 - 11:08 #7
Jeg vil råde dig til at købe denne bærbar:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=753122#extra

Da den burde køre World of Warcraft og minecraft og klare hverdagens opgaver.
Desværre tror jeg opgaven omkring at finde en bærbar til 5000,- der kan køre skyrim er en for svær opgave til mig. :)

p.s. jeg ved faktisk heller ikke hvordan man giver point da jeg også er ny på eksperten.dk
Avatar billede Skulblaka Nybegynder
04. december 2012 - 18:02 #8
Mange tak for din hjælp, den sætter jeg stor pris på :)