Avatar billede mklauber Nybegynder
30. november 2012 - 07:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søgning i REG DB

Hej folkens...

Jeg har et lille problem med afinstallation af et ældre stykke software. Jeg skal have det afinstalleret "silent", men der er ifølge producenten ikke muligt grundet applikationens alder. Så nu skal det gøres manuelt. I den forbindelse har jeg brug for at slette REG KEYS i stort set alle træer i REG DB. Jeg har fundet flere scripts rundt omkring, der kan søge ned i én bestemt gren af REG DB. Men jeg har endnu ikke fundet ét, der kan søge hele DBen igennem fra top til bund. Er det noget I herinde har et forslag til? Og bare lige for at gøre det ENDNU sjovere, så vil jeg gerne kunne lave søgningen med WILDCARDS.

Håber der er én eller flere her, der har en god idé eller to!
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. december 2012 - 04:01 #1
Nu er det ikke nødvendigvis sikkert, at alle ¨relaterede nøgler i RegDB indeholder tekststrenge med navnet på din software, så søgning med Wildcards er ikke nogen sikker vej. I det hele taget, så er det en vanskelig vej du betræder.
Du kunne forsøge dig med en prøve med revouninstaller.
Start med at lave en ren maskine, læg først Revouninstaller på. dernæst din gamle software.
Herefter lader du revouninstaller afinstallere softwaren. Noter alle nøgler den måtte finde.
Nu har du et brugbart billede af, hvilke nøgler du skal have fjernet.
Herfra skulle det være en smal sag, at lave et afinstallerings-script.
/ptj_11
Avatar billede mklauber Nybegynder
03. december 2012 - 07:03 #2
Jeg ønsker heller ikke at søge på tesktstrenge men på nøglenavnene, og jeg ved, hvilke nøgler, der er jeg vil slette. Problemet er, at der er godt 50 af dem, og der er et helgolands skrivearbejde at hardcode dem alle ind i et script.
Avatar billede mklauber Nybegynder
09. december 2012 - 16:11 #3
Luk
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. december 2012 - 02:43 #4
Jeg har fundet lidt, som måske kunne interessere dig.
Link 1 siger, at regedit.exe ikke understøtter brugen af wildcards, mens link 2 giver et bud på, hvordan det måske kunne lade sig gøre via et script:

http://windowsdevcenter.com/pub/a/windows/2006/09/26/better-registry-searching.html

http://stackoverflow.com/questions/7498252/how-to-search-for-a-key-in-the-registry-with-wildcards-in-a-batch-or-vbscript

Husk backup før du starter på projektet.
/ptj_11
Avatar billede mklauber Nybegynder
10. december 2012 - 09:43 #5
Nice ptj_11... Det ser faktisk ret lovende ud! Tusind tak!
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. december 2012 - 16:13 #6
Ja, det er mange gange en spændende og tidsrøvende beskæftigelse, når man sådan snuser rundt efter oplysninger om mangt og meget.
Stackoverflow.com ser meget lovende ud i andre henseender. Den er nok værd at studere nøjere.
/ptj_11