Avatar billede Sab88 Nybegynder
29. november 2012 - 19:35 Der er 15 kommentarer

Referencefejl

Hej

Mit excel ark laver Referencefejl pludseligt. Den gider ikke længere at beregne nogle af formlerne.
Jeg har foretaget ændringer dog kan jeg ikke se hvornår den begyndte at lave fejl på bestemte ark.
Jeg har ikke været inden og deaktivere noget og er derfor helt blank på hvad det kan skyldes.
Der står bare #REFERENCE! på mange celler istedet for resultat. Halvdelen er arket virker og det andet halvdel gør ikke.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede finb Ekspert
29. november 2012 - 19:43 #1
Der er en hjælpefuntion SPORING
Avatar billede finb Ekspert
29. november 2012 - 19:46 #2
Nej, den hedder REVISION
Avatar billede Sab88 Nybegynder
29. november 2012 - 19:50 #3
Hedder den formelrevision, i så fald har jeg prøvet alt derinde
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2012 - 21:06 #4
Er der noget privat i arket, eller kan det uploades?
Avatar billede Sab88 Nybegynder
29. november 2012 - 21:34 #5
Det må desværre ikke uploades
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2012 - 21:41 #6
Så er det desværre lidt svært at finde fejlen....

Ved ikke om du kan bruge noget her: http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/rette-fejlen-reference-HP010342329.aspx
Avatar billede Sab88 Nybegynder
29. november 2012 - 21:57 #7
Det er ikke noget af det. Har prøvet det hele.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2012 - 22:11 #8
Når du klikker på Vis beregningstrin, hvad siger den så?
Avatar billede jens48 Ekspert
29. november 2012 - 22:21 #9
#REFERENCE! opstår ofte fordi man kommer til at slette en linie eller kolonne, så en formel refererer til en celle der ikke længere eksisterer. Ofte kan man finde den oprindelige fejl ved at vælge en celle med fejl og bruge knappen "Spor overordnede" (på engelsk "Trace precedents") gentagne gange, til fejlen med den oprindelige fejl er fundet. Andre gange vil mønsteret i cellerne med fejl give en ide om hvor fejlen er opstået.
Man kan også bruge Gå til (F5) → Speciel → Overordnede → Alle niveauer.
Avatar billede jens48 Ekspert
29. november 2012 - 22:23 #10
Jeg må konstatere at man ikke skal bruge specielle tegn her. → skulle have været en pil
Avatar billede Sab88 Nybegynder
29. november 2012 - 22:53 #11
Cellen (A1) som siger #Reference! refererer til en celle (B1) med et synligt resultat. B1 refererer til en anden celle (C1) også med et synligt resultat.
B1 har tidligere refereret til D1 som er slettet helt. B1 blev straks rettet til C1.
Jeg kan ikke se hvorfor A1 laver fejl når B1 ikke gør?

Alle celler er i forskellige ark, og formlerne er korrekt opstillet for de virker i de andre celler.

Jeg har prøvet F5 metoden, den henviser bare til en af cellerne, som er brugt i formlen.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2012 - 22:57 #12
Prøv at kopiere formlen fra cellen (A1) som siger #Reference! herind.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2012 - 23:00 #13
Kan du evt sløre/ændre følsomme data, og så sende arket til mig, hvis du får min e-mail adresse?
Avatar billede Sab88 Nybegynder
30. november 2012 - 08:29 #14
Jeg tror at det er et ark i filen, der er deaktiveret for nogen kolonner. Jeg kan ikke se at det er, men det kunne ligne det.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. november 2012 - 10:09 #15
Hvorfor svarer du ikke på div. kommentarer?