Avatar billede Tommy Calstrup Nybegynder
29. november 2012 - 14:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mac Mini med død HDD

Har arvet en Mac Mini 2011, med Intel i5, som jeg kunne få til resservedele. Harddisken var helt død, og der medfulgte ingen backup software. Jeg har skiftet drevet, og installeret Win 7 64bit, og det gik fuldstændigt efter bogen, dog mangler der nogle drivere, kan disse findes et eller andet sted? Alle svar jeg har fundet indbefatter at køre boot camp, men det kan man jo ikke uden noget Mac OS installeret på forhånd.

Findes der en måde, at få fat i en OS X DVD eller anden måde at få installeret den originale software?

Blæseren kører på fuld skrue, fra jeg trykker på tænd knappen, til maskinen slukkes, kan der gøres noget ved det?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2012 - 15:07 #1
med drivere kommer der nok ro på blæseren.
Du skal finde en med en tilsvarende maskine, og låne dvd'en - der ligger windows-driverne.
Alternativt kan du evt prøve med slimdrivers
http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html
læs lige installationsbilleder igennem, så du ikke får noget ekstra med (fx toolbar og lignende)
Avatar billede Tommy Calstrup Nybegynder
29. november 2012 - 18:24 #2
Giver den lige et kik :)
Avatar billede Tommy Calstrup Nybegynder
29. november 2012 - 21:53 #3
OK, drivere fundet og installeret, blæseren blev tavs, da jeg opdagede, at jeg havde glemt at montere stikket til den ene af termostaterne :/

Så mangler jeg bare, at finde ud af, om der findes en måde, at få fat i en fuld version af OS X til dyret, eller om den må leve med Win 7 Pro 64 bit, som eneste OS.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2012 - 10:01 #4
hvis det er som windows, så er det bare at låne en skive, og bruge dit eget licensnummer. Uden licensnummer - ingen osx.
Avatar billede Tommy Calstrup Nybegynder
07. december 2012 - 19:27 #5
@claes57

Takker for indput, hvis du vil have pointene, så læg lige et svar.

Har forsøgt med en Snowleopard installations DVD, men den vil tilsyneladende ikke kendes ved systemet, så nu får maskinen bare lov at køre med Windos, som eneste OS.

Hvis andre skulle komme i samme situation, så ligger alle drivere her: http://www.4shared.com/zip/mWq85wWt/MacMini.html

Alle de steder, jeg har fundet, hvor Windows på en Mac omtales, der lyder svaret entydigt, at der skal Bootcamp ind over, det er lyv, bare smid en frisk formateret harddisk i, og så Win XP, Vista eller 7 i DVD drevet, og installer som på en alm. PC, og hent de sidste drivere i linket her over :)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2012 - 19:35 #6
bootcamp er kun, hvis du samtidig skal kunne starte i mac's eget os. Microsoft har en tilsvarende bootmanager, og linux også...

Men bare luk selv.
Avatar billede Tommy Calstrup Nybegynder
08. december 2012 - 14:23 #7
OK, Takker for sparingen.

Lukker og slukker.