Avatar billede HenrikHLund Nybegynder
28. november 2012 - 15:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Låst Stored Procedure

Jeg har et problem med nogle "stored procedure" i en SQL database. De bliver i oversigten vist med en "hængelås", hvilket betyder at programmøren har låst proceduren.
Jeg har desværre ikke mulighed for at få fat i programmøren, da det firma som han arbejdede for er gået konkurs for en del år siden og ingen har kendskab til hvor programmøren er i dag.
Så derfor søger jeg her, om nogen kender en rutine eller et tredieparts program, som kan åbne denne lås??
Før nogen begynder at tale om piratkopiering o.l. vil jeg gøre opmærksom på at proceduren tilhører mig. Jeg har bestilt den, købt og betalt den af firmaet som ikke længere eksisterer.

MS SQL Server version 2005

Er der nogen der kan hjælpe eller er jeg 'fucked'??

mvh
Henrik
Avatar billede Panen Nybegynder
28. november 2012 - 16:31 #1
Der er desværre ikke noget software der kan åbne denne lås, da det betyder proceduren er krypteret.

Der findes dog software som kan forsøge at dekryptere disse krypterede SQL objekter.

Jeg ved ikke om der findes gratis versioner, men her er et par stykker af de såkaldte Decryptors. Det afhænger selvfølgelig af hvilken version af MSSQL der er tale om.

http://www.sql-shield.com/support/decrypt-stored-procedure
Avatar billede janus_007 Nybegynder
28. november 2012 - 19:10 #2
Avatar billede HenrikHLund Nybegynder
29. november 2012 - 07:36 #3
Jeg takker for hjælpen og prøver om den skulle løse problemet.
Avatar billede HenrikHLund Nybegynder
29. november 2012 - 07:38 #4
Jeg takker begge for svaret og prøver forslagene..
Avatar billede HenrikHLund Nybegynder
29. november 2012 - 07:40 #5
Prøver lige om jeg kan tildele point'ene
Avatar billede HenrikHLund Nybegynder
29. november 2012 - 07:45 #6
Panen & janus_007, send mig lige et svar hvis i vil have point.
Avatar billede Panen Nybegynder
29. november 2012 - 09:06 #7
Da du har accepteret dit eget, kan der ikke sendes flere svar på denne tråd. Det gør dog ikke mig noget :)