Avatar billede broxgaard Nybegynder
25. november 2012 - 19:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Formmail

Hej

Jeg er igang med at laver en hjemmesiden for en forening. Og de vil gerne have lavet en formmail så nye medlemer kan melde sig til via deres hjemmesiden.

Jeg ved at der ikke er nogle mail server på den server hvor deres hjemmesiden er.

Og jeg ved at der er adgang til asp, java og html.. sikkert også noget mere..

Har prøvet en masse forskellige script og har ikke kunne fået noget til at virker..
Er der nogle som måske har en løsning?
Avatar billede keysersoze Guru
25. november 2012 - 22:19 #1
undersøg hvad webhotellet/serveren understøtter af komponenter til ASP eller tilbyder af formmail - eller find ud af om ASP.NET er understøttet. Uden mere information kan vi spilde lige så meget tid som du har gjort uden at nå længere.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
27. december 2012 - 14:18 #2
jamen jeg har haft fat i ejer af server og jeg har ikke fået flere oplysninger end dem jeg har skrevet...
Men hvis det er nogle der kan finde ud af flere oplysninger om server via netadresse så skrive jeg gerne hvad for en siden det er.
Avatar billede keysersoze Guru
27. december 2012 - 14:24 #3
hvilket webhotel?
Avatar billede broxgaard Nybegynder
27. december 2012 - 15:02 #4
Privat ejet af et medlem af foreningen... dvs de betaler ikke for noget webhotel.
Avatar billede keysersoze Guru
27. december 2012 - 16:07 #5
Så er der med stor sandsynlighed ingen formmail - og så kræver afsending af mails et komponent installeret på serveren, hvis du er heldig kan det være at CDONTS er aktiveret, se fx http://hjemmesideskolen.dk/scripts/cdonts.php, men ellers er du nok lidt fortabt. I bedste fald så få opgraderet til ASP.NET og send derigennem.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
27. december 2012 - 16:50 #6
okay... ja ejer vil ihverfald ikke sætte nogle form for mail server på..

men jeg fandt godt nok et script som virket.. det var skrevet så det virket via gmail..

men kan jo bare ikke hitte det igen og jeg ved at deres mail ikke er til gmail.. så det skulle jo gerne kunne sende til den mail adresse som de vil have
Avatar billede keysersoze Guru
27. december 2012 - 19:57 #7
Jeg nævnte heller ikke noget om mailserver. Overordnet set kan du sende mails på 3 måder fra en hjemmeside;

1: et link med mailto: hvilket bare åbner klientens mailprogram.
2: en formmail som er en foruddefineret skabelon mange webhoteller kører med og som kun kræver opsætning af HTML.
3: et komponent som fx CDONTS.

#3 er din mest oplagte mulighed og hvis det ikke er aktiveret på serveren på jeres server-mand let kunne gøre det. Ellers som sagt få opgraderet til ASP.NET på serveren.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
30. januar 2013 - 17:17 #8
lukket... ingen løsning
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2013 - 18:42 #9
en måned uden respons - så ønsker man vist heller ikke en løsning...
Avatar billede broxgaard Nybegynder
30. januar 2013 - 20:52 #10
problemer er at den server hvor siden er på at jeg ikke kan får nogle oplysninger fra ejer af... og efter som den forening ikke betaler for server plads så er de ikke instresse i at flytter til en anden server... derfor er det svært at laver ret meget af det.
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2013 - 21:04 #11
Så kunne man selv undersøge mulighederne nærmere på serveren - men nok om det når projektet er lukket...
Avatar billede broxgaard Nybegynder
30. januar 2013 - 22:18 #12
Hvordan får man lige adgang til oplysninger på en server som man kun har adgang til via en ftp? jeg har prøvet en masse forskelligt uden held.
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2013 - 22:51 #13
man kunne fx vha kode undersøge hvilke komponenter der var installeret.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
31. januar 2013 - 12:01 #14
okay...

tja... når man kun har arbejder med en ting og altid har brug server ved webhoteller så er det ikke til at vide alt... men må ser om jeg kan finde sådan en så jeg kan finde ud af de ting.. det vil nok også gøre det lettet ang noget cms eller asp.net eller hvad det nu hedder