Avatar billede Matiasow Nybegynder
24. november 2012 - 19:09 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Computeren går i stå - på trods af reparation flere gange.

Hej - jeg har over længere tid har problemer med min computer, jeg har haft sendt den ind for dette tre gange, de har skiftet computerens harddisk(første gang), og de efterfølgende gange jeg har sendt den ind, har de bare formateret den og sendt den tilbage, med beskeden om at den nu er ok og at de ikke kunne finde nogle fejl. Det lader den også til at være - i et stykke tid..
Pludselig begynder computeren at genstarte, eller gå i stå. Det kan være når jeg spiller, eller det kan være når jeg hører netradio, eller bare når jeg surfer på nettet.

Computeren er en ASUS X52JV, jeg har købt den 2011/5/19, så den er stadig dækket af garantien, men det nytter jo intet at sende den ind, de gør jo ikke noget.

Ved i hvad problemet kan være, og kan/skal jeg selv gøre noget ved det, eller skal jeg sende den ind igen, igen igen....
Jeg håber i kan hjælpe mig med at blive klogere på dette.

Jeg har optaget en film hvor computeren er gået i stå, men jeg kan ikke finde noget sted at vedhæfte en fil.

Med venlig hilsen
Matias Wulff
Avatar billede Matiasow Nybegynder
24. november 2012 - 19:29 #1
Har hørt det måske kunne være mine ram det var galt med, har kørt windows memory diagnostic over flere dage uden at den fandt nogle fejl.
Avatar billede Matiasow Nybegynder
24. november 2012 - 19:33 #2
Beklager at tingene kommer sådan i klumper, og ikke i en meddelelse.

Når min computer vender tilbage fra genstart kommer windows med denne fejl meddelelse:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.1.7601.2.1.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    116
  BCP1:    FFFFFA80072654E0
  BCP2:    FFFFF8800FC09F3C
  BCP3:    FFFFFFFFC000009A
  BCP4:    0000000000000004
  OS Version:    6_1_7601
  Service Pack:    1_0
  Product:    768_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
  C:\Windows\Minidump\112412-32136-01.dmp
  C:\Users\MatiasWulff\AppData\Local\Temp\WER-92461-0.sysdata.xml

Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger online:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0406

Hvis onlineerklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger ikke er tilgængelig, kan du læse den erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger, som er offline:
  C:\Windows\system32\da-DK\erofflps.txt
24. november 2012 - 19:39 #3
HEJ,

Lad os lige få nogen ting afklaret:

Når du siger "Computeren går i stå ", mener du da at blæseren på PC'en stopper, skærmen slukkes og videre i den stil,

eller mener du at computeren fryser (dsv. billed på skærmen opdateres ikke (ingen muse-bevægelser)) programmerne virker extremt sløve og det tager 100 år og en eftermiddag før der overhovedet sker et eller andet.

Hvis det er det første skal du checke strømforsyningen.

Det andet er langt mere besværligt. (men det tager vi lidt efter lidt hen ad vejen.)java script:%20void(0);

Kristian
Avatar billede Matiasow Nybegynder
24. november 2012 - 19:43 #4
Hej snestrup2000.

Billedet på skærmen fryser, og lyden skratter og går i stå, har optaget det med min mobil telefon, jeg kan sende det på en mail, så du kan se det hvis det hjælper?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2012 - 19:46 #5
hent bluescreen of death og lad den vise dig hvad det er
kopier det den viser ind i Google og så kommer der gerne en løsning til dig men det ligner driver grafikkort fejl

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

m.v.h
Avatar billede Matiasow Nybegynder
24. november 2012 - 19:50 #6
Fedt med de hurtige svar..

Treatmenice, dette program, det kræver at der kommer en BSOD efter jeg har installeret programmet, ikke?
Det er nemlig en periodisk fejl, hvis det er en grafikkort fejl, kan jeg så evt fremprovokere BSOD ved at spille et spil der kræver meget af grafikkortet?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2012 - 21:23 #7
blue screen programmet er en zip mappe du bare pakker ud hvor du vil have den liggende
trykker på den og hvis der er lavet en mini dump fil læser den bare den og viser dig hvad fejlen er

det er ret let
m.v.h
24. november 2012 - 21:29 #8
HEJ,

Det kan være en fejl i din RAM, specielt RAM delen, som har med skærmen at gøre. Forkert driver (Skærmdriver) lyder også sandsynligt. Men denne fejl har intet med hastigheden at gøre kun dit visuelle output.

Men at den "skratter" i højttaleren har INTET med skærmen at gøre, (Windoze betragter dem som 2 selvstændige enheder UDEN nogen kontakt med hinanden...!) Undersøg din lyddriver.

Kan du boote fra en diskette (1.44) eller er den så ny, at du kan boote fra en CD/DVD ?

Jeg tænkte på, at der er findes programmer som kan boote en PC (i 8086 mode // svarer til DOS-mode), teste RAM gennemgående og skrive resultatet på skærmen (i tekst modus.)

Om programmet kan teste mere ved jeg ikke.

Men det virker på mig som om du har et utal af forkerte drivere installeret. Og det har i den grad indflydelse på ydelsen.

Kristian
Avatar billede Matiasow Nybegynder
24. november 2012 - 22:03 #9
Hej Kristian/snestrup2000.

Jeg har en ASUS købt i 2011, den har ingen diskette drev.

Jeg har som tidligere skrevet testet ram med windows memory diagnostic, uden at den fandt nogle fejl. Mht drivere har jeg været på ASUS' hjemmeside, og derfra kunne se at mine drivere er "up to date".

Jeg har for et par uger siden fået den tilbage fra ASUS' reparation, og jeg går ikke ud fra at de har installeret nogle forkerte drivere, da de formaterede og installerede windows igen.

Hej treatmenice.
BSOD skal altså indtræffe, før jeg kan bruge dette program til noget?

Mvh
24. november 2012 - 22:18 #10
Da den kom tilbage fra værkstedet havde den da de problemer du beskriver ?

Hvis JA , da har de gjort noget som ikke er helt rigtigt.

Hvis NEJ, har du gjort noget (hvis JA - HVAD ?) herefter ?

ikke for at blamere dig men for at hjælpe dig med at finde fejlen(e)..
24. november 2012 - 22:20 #11
PS: at sende billeder på SMS er ikke nogen god ide - det vil blive dyrt ... Jeg bor i NordNorge... (hehe) ..
Avatar billede Matiasow Nybegynder
24. november 2012 - 22:25 #12
Hej snestrup 2000, mange tak fordi du gider bruge din tid på at hjælpe mig.

Jeg sendte computeren til ASUS' værksted, pga denne fejl som jeg har beskrevet. De skriver så at de fandt en fejl på min harddisk - og udskiftede den med en ny.

Efter et par dages brug, opstod samme fejl igen, hvorefter jeg indsendte den igen, den kommer så tilbage nogle uger efter, hvor de skriver at de har formateret den og geninstalleret den, og alt er fundet fejl-frit. Fejlen er der stadig - sender den ind igen... osv.

Nu sidder jeg med den igen, og fejlen er igen opstået.
Så har har lidt opgivet ASUS supporten og søger hjælp her inde i stedet..
24. november 2012 - 23:43 #13
AHA, der er du inde på noget.

Sørgsmålet nu er, om der kan være en fejl i interfacet til HD'erne.

Prøv følgende:

SLUK PC-en. (jeg mener rigtig power off i mindst 30 sekunder).

Åben låget på bagsiden af PC'en (det der dækker Harddisken).

Læg NØJE mærke til hvordan harddisken sidder (tage evt. et fotografi (mobilteleon) for at gemme det.

Tag HARDDISKEN UD. (Brug omhu og gør det forsigtigt.)

Når du har den ude (tag type, eks: Fujitsu xxxx - gem til senere brug.)  Undersøg den nøje om der er noget som er brændt (eller lugter brændt på disken (sandsynligvis ikke)

Når du er tilfreds sæt den tilbage på NØJAGTIG samme plads som før. Ikke skru låget fast.

Brug en skruetrækker eller en plastic-stang som "stetoskop (sæt platicstangenm/skruetrækkeren ene ende mod harddisken (ikke brug en elektrisk ledende del på komponentsiden (hvis denne vender op mod bunden).

Sæt dit øre på den anden ende af skruetrækkeren / plasticstangen og sæt strøm på maskinen. Du SKAL nu kunne høre at Harddisken starter op. (den klikker lidt og så hører du en konstant lidt ensformig rumlen . ) HVIS DENNE RUMLEN ER UREGELMÆSSIG bør du brokke dig SØNDER OG SAMMEN til din forhandler. - da er disken defekt....

Og så kan du skrue låget fast.

God fejlsøgning ....

Det kunne også tyde på at hardware-interfacet til disken ikke er alt for virksomt.

KRISTIAN
PS: Jeg lægger mig nu. Klokken er 23:42 heroppe (og det er bælgvante mørkt udenfor.... (og /&/&%&%¤&%¤ koldt )...

Har de prøvet at bytte bundkort ?
Avatar billede Jensen DK Novice
25. november 2012 - 06:42 #14
Du har haft den inde til reparation 3 gange for samme fejl, uden de har kunne afhjælpe fejlen, så burde du nu få den byttet med en ny pc, du kan bare henvise til købeloven.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2012 - 07:39 #15
hvad sagde blue screen ?????
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2012 - 07:46 #16
Har du styr på hvor varm din pc er når den lukker ned?
Larmer din pc mere nu end da den var ny (hurtigere blæserhastighed)?
Avatar billede Matiasow Nybegynder
25. november 2012 - 09:16 #17
snestrup2000. Jeg vil prøve det du foreslår hvis andet ikke virker - det ser nemlig lidt teknisk ud :)

silbidor. Ja, problemet er bare at det er en periodisk fejl, så gælder købelovens 3 gange vist ikke.. (mener jeg at ha læst et sted)

treatmenice. Den siger intet, men skal bluescreen ikke også forekomme? - før den kan opfange noget? Har nemlig ikke haft en bluescreen siden jeg skrev til jer.
Avatar billede Matiasow Nybegynder
25. november 2012 - 09:51 #18
220661. Nej det har jeg ikke, men har tidligere renset blæseren fordi jeg troede den blev for varm, og derfor gik i stå og genstartede. Har også tilkøbt en laptop stand, med blæsere i for at køle yderligere. - så det burde ikke være det?
Blæseren larmer ikke mere end den plejer.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2012 - 10:02 #19
Windows laver mini dump filer
de ligger i

c:\windows\minidump

hvis der ikke ligger nogle her er der ikke nogen

det er 10 gange lettere at vise hvad det er når de findes

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2012 - 10:12 #20
ellers fremprovoker et nedbrud og prøv om den ikke laver et
du trykker så på bluescreen efter genstarten

m.v.h
Avatar billede Matiasow Nybegynder
25. november 2012 - 14:27 #21
<b>treatmenice</b>. Nu fik jeg en BSOD. Programmet du bad mig hente, BlueScreenView skriver følgende:

Dump File:
112512-18517-01.dmp

Crash Time:

Bug Check String:

Bug Check Code:
0x00000116

Parameter 1:
fffffa80`0c5e24e0

Parameter 2:
fffff880`0faa3f3c

Parameter 3:
ffffffff`c000009a

Parameter 4:
00000000`00000004

Caused By Driver:
dxgkrnl.sys

Caused By Address:
dxgkrnl.sys+5d000

File Description:

Product Name:

Company:

File Version:

Processor:
x64

Crash Address:
ntoskrnl.exe+7efc0

Stack Address 1:

Stack Address 2:

Stack Address 3:

Computer Name:

Full Path:
C:\Windows\Minidump\112512-19312-01.dmp

Processors Count:

Major Version:

Minor Version:

Dump File Size:
697.544

Kan du tyde noget ud fra det her?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2012 - 14:55 #22
dxgkrnl.sys ser ud til at være tilknyttet directX:
http://www.computerhope.com/cgi-bin/process.pl?p=dxgkrnl.sys
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2012 - 15:37 #23
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2012 - 15:39 #24
se bort fra youtube videoen
det er fup

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2012 - 15:47 #25
Så også den nævnte video,da jeg søgte på dxgkrnl.sys filen, og da "Speedy Pc Pro" programmet kom frem blev jeg meget skeptisk over det jeg så og lukkede video.
25. november 2012 - 17:42 #26
HEJ,

Efter at have læst dine og treatmenice's indlæg er jeg ikke længere så sikker på at det er en reel hardware fejl men at fejlen(e) ligger i drivere / software.

Ved du om du (maskinen -! ) har fuld adgang til PCI-bus'sen ?

Der er noget (= meget) som tyder på det men det er (tilsyneladende) skærmen som fryser. Det som (typisk) får en skærm til at fryse er fordi driveren enten programmerer skærmhardwaren (læs: videocomputeren) forkert (det går fint lige til du skal bruge den ! ) eller den fodres med uforståelige data (det er også et driver problem - medmindre du går direkte på skærm-hukommelsen (visse programmer DirectX vers 1 til 11 gør det, men det kræver også en perfekt driver.

Prøv at se hvordan din PC opfører sig med forskellige skærmindstillinger (eks 640 X 480 px 16 farver ) Billederne vil være ubeskrivelig fæle men hvis din PC ikke fryser på det har du indikation hvor fejlen måtte ligge. Sæt derefetr næste opløsning osv...

Og prøv med en NY standard driver (EGA/VGA) som test .

Men glem mit indlæg om harddisken (til julen 3135 eller deromkring (hehe)) ..

KRISTIAN
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2012 - 17:53 #27
#26 Det er jo også det som treatmenice er inde på i #23 , og derfor anbefaler en kørsel med Slimdrivers, for at tjekke om der er andre/bedre drivere som måske fungerer bedre.
Avatar billede Matiasow Nybegynder
25. november 2012 - 22:13 #28
Hej, jeg prøvede med SlimDrivers, nummer to driver jeg opdatere sker der så noget....

Computeren kommer med en meddelelse i venstre side om at grafik driver er stoppet med at fungere (eller noget i den stil) hvorefter computeren genstarter..
Blev nød til at starte i fejlsikret tilstand for at genoprette systemet for at afhjælpe dette..

Bliver i klogere på dette?
25. november 2012 - 22:34 #29
Er der noget i det mønster du kan genkende fra de tidligere gange den gjorde dette ?

(genstart etc )?

KRistian
Avatar billede Matiasow Nybegynder
25. november 2012 - 23:01 #30
Ja - det er det samme som sidst..

BlueScreenView fortæller følgende :
...
Caused By Driver:
dxgkrnl.sys
... osv
Avatar billede Matiasow Nybegynder
25. november 2012 - 23:06 #31
Men så kan vi vel konkludere at fejlen ER i grafikkortet/grafik driveren?
26. november 2012 - 03:26 #32
HEJ

I dette enkeltstående tilfælde ER det driveren, som forsårsager computer-crashet. Det er for tidligt endnu (desværre) at konstatere at det er et driverproblem.

Du må igennem en ny video-driverinstallation (lige til du finder en Windoze) som du kan leve med. Du vil efterhånden være nemmere at håndtere (fordi du faktisk er %¤%¤% træt af det %¤%# (noter # til sidst (hehe)) til Windoze som ikke fungerer som du vil. Men giv dig ikke  . Væbn dig med tålmodighed til du finder den rigtige driver.

Held og lykke.

Kristian
Avatar billede Matiasow Nybegynder
28. november 2012 - 16:20 #33
26.11.12:/b]
Jeg tror jeg har fundet ud af det nu.. har installeret en driver til grafik kortet fra NVIDIA..

Men så lige nu, blinkede skærmen (som den plejer inden den går i stå, eller genstarter) denne gang genstartede computeren ikke - eller gik i stå, windows kom med følgende meddelelse:

[b]Skærmdriveren stoppede med at svare og er genoprettet

Skærmdriveren NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 306.97 stoppede med at svare og er genoprettet.

Jeg er vel ikke helt kommet af med mit problem, så længe jeg får sådan en fejl?

Det har ikke være muligt at skrive et indlæg herinde igår (for mig hvertfald)

Men her til morgen skete det igen - så det må være den forkerte driver jeg har.. hvordan finder jeg ud af hvilken driver der passer til mig? - SlimDrivers virkede ikke, den forsagede bare en BSOD da jeg prøvede at opdatere..

Jeg har lagt mærke til at nogle gange når jeg kommer til at skubbe til computeren, eller når jeg flytter den, så kommer fejlen.

Sidder grafikkortet måske løst?
Avatar billede Matiasow Nybegynder
28. november 2012 - 16:37 #34
Jeg har ikke fundet ud af det endnu..

Hvor kan jeg finde en anden driver til at bruge?

Fejl rapport fra et par minutter siden:

==================================================
Dumpfiler        : 112812-17534-01.dmp
Crashtidspunkt    : 28-11-2012 16:34:53
Bug Check-streng  :
Bug Check-kode    : 0x00000116
Parameter 1      : fffffa80`0447b010
Parameter 2      : fffff880`0fd4f630
Parameter 3      : ffffffff`c000009a
Parameter 4      : 00000000`00000004
Forårsaget af driver: dxgkrnl.sys
Forårsaget af adresse: dxgkrnl.sys+5d000
Filbeskrivelse    :
Produktnavn      :
Firma            :
Filversion        :
Processor        : x64
Crash Address    : ntoskrnl.exe+7efc0
Stack Address 1  :
Stack Address 2  :
Stack Address 3  :
Computernavn      :
Fuld sti          : C:\Windows\Minidump\112812-17534-01.dmp
Processorantal    : 4
Hovedversion      : 15
Underversion      : 7601
Dumpfilstørrelse  : 675.944
==================================================
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2012 - 16:44 #35
Se nu at få byttet den PC brug købeloven.
28. november 2012 - 17:22 #36
HEJ,

efter den "nye" opdagelse kan jeg kun sige det som

silbidor  (#35)

"Se nu at få byttet den PC - brug købeloven. "

Tag maskinen med til din forhandler og bed dem rette fejlen (dvs. driver skiftet) MENS du venter og ser på det... !  OG afprøv den derefter - OG SIG DU VIL BARE HAVE EN NY VELFUNGERENDE PC når den "brækker ned " /igen for 28. gang (eller hvad nummer det nu er) .... OG FORLAD IKKE FORRETNINGEN FØR DE GIVER SIG....

Kristian
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2012 - 18:24 #37
Ja de har haft 3 forsøg og det virker ikke, så ny PC. normalt har man kun 2 forsøg på samme fejl, før den skal byttes eller pengene tilbage.
Avatar billede Matiasow Nybegynder
28. november 2012 - 19:23 #38
Hej, ja det er korrekt at købeloven siger 2 forsøg.

MEN, her er der tale om periodiske fejl, hvilket gør, at de har flere end 2 forsøg, og 3... (har jeg læst på nettet).

Jeg prøver at sende den ind igen efter jul, med et ønske om at få en ny computer - eller penge retur. (jeg skal bruge den til en opgave på mit studie, håber den holder hele vejen igennem)

snestrup2000.

Ja, jeg ville ønske jeg kunne gå ned i en butik, problemet er bare at computeren er købt på en hjemmeside, når jeg snakker med dem, sender de mig videre til ASUS support.
29. november 2012 - 01:17 #39
HEJ,

Fa(censur)ds og hel(censur)de ....

Ja der kan jeg godt se at du har en mindre opgave foran dig.

Men den hjemmeside du henviser til, står den bag et firma en butik eller noget i den retning. Eksisterer den hjemmeside endnu ? Har du et telefonnummer, for da er det "bare" at finde frem til den fysiske adresse (evt via hjemmesiden) og så møde op. De SKAL bytte den.

(Finder du ikke adressen på hjemmesiden , er der muligheder for at finde dem alligevel, men da skal jeg have web-sidens URL =(adresse).

KRISTIAN
29. november 2012 - 01:18 #40
PS:

Vi andre PC brugere har vel også en interesse i at få firmaet / webstedet, så vi ikke brænder os på et dårligt salg/køb og kan advare...

Kristian
Avatar billede Matiasow Nybegynder
09. december 2012 - 00:21 #41
Jeg har snakket med stedt hvor jeg har købt den, jeg sender den ind en sidste gang, hvis de ikke kan lave den denne gang, så får jeg en ny, eller pengene tilbage.
Jeg vil gerne rose stedet hvor jeg har købt maskinen, de er meget venlige, jeg fik tilsendt en usb stik på 16 gb, selvom de endelig ikke havde lavet nogen fejl, (det er jo ASUS der ikke kan lave maskinen), fik den bla. fordi der var så meget bøvl med computeren, samt at ASUS svarede langsomt på min supporterts e-mail.

Jeg køber helt sikkert min næste computer hos komplett.dk igen. Deres kunde service er i top.

snestrup2000, jeg vil gerne give dig points. Er ikke helt sikker på hvordan man gør, men du kan vel hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2012 - 08:41 #42
Man beder den/de hjælpere der har kommet med løsningen et svar som kan udløse point.
Dette/disse kan så herefter accepteres.
Så snestrup2000 læg venligst et svar.
09. december 2012 - 14:11 #43
OK,

Her er et svar.

KR
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 20:14 #44
husk at lukke tråden