Avatar billede chaunar Nybegynder
10. august 2001 - 21:57 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Asus 7100 Ingen farver på tv-out

Jeg har et asus 7100 med tv-out gf2, men jeg kan ikke få farver på tv\'et.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2001 - 21:58 #1
Det er nok fordi du kører NTSC istedet for PAL...

Det må du kunne ændre under Egenskaber for skærmkortet.
Avatar billede chaunar Nybegynder
10. august 2001 - 22:00 #2
Alle tvformater ar prøvet af.
Avatar billede makse Nybegynder
10. august 2001 - 22:02 #3
Avatar billede ost Nybegynder
11. august 2001 - 23:12 #4
kig på www.tvtool.de
Her kan du hente et bedre tv-out styreproggy.
Evt. så opdater grafikdriver med/til Detonator fra nVidia. Det virker, sgu.
Avatar billede superib Nybegynder
12. august 2001 - 20:35 #5
Det er fordi det S-VHS signal der kommer fra graffikkortet... og det kan dit tv ikke lide... :)Derfor bliver det S/H... Jeg er temlig sikker på at det er problemet, da jeg har haft samme problem selv... Jeg løste det ved at køre signalet igennem min video... Nu har jeg købt nyt tv med S-VHS indgang, og det virker findt...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. august 2001 - 12:00 #6
Kør det ud som composite.

Avatar billede disky Nybegynder
20. august 2001 - 16:16 #7
chaunar:

LAd mig gætte du bruger svhs udgangen ?

Jeg havde samme problem på mit asus V3400tv, jeg bruger nu composite video, og det fungere perfekt i farver osv. Og ingen forskel i billedkvalitet.
Avatar billede chaunar Nybegynder
20. august 2001 - 16:39 #8
Hej Alle der har svaret! Der er endnu ikke nogle af jer der har kunnet løse mit problem. Så jeg tager det lige en dand til....

TV formatet er sat til PAL, men alle er provet af.

Jeg har forsøgt at benytte alle tilgængelige drivers.

Jeg har forsøgt at bruge composite, men her udebliver signalet totalt og i twinw.. settings er det nu ikke længere muligt at vælge tv, kun monitor.

Jeg har ikke forsøgt at kkøre signalet over en video, idet jeg ikke ejer en sådanne ( Det var derfor jeg investerede i det grafikkort med tv-out)

Avatar billede chaunar Nybegynder
26. august 2001 - 04:21 #9
Har løst problemet...
Har investeret i en adapter med input audio=phono, video=phono og s.video=s-video, alt sammen til scart. Det virker..

Tak for de ellers gode svar