Avatar billede keped Nybegynder
21. november 2012 - 09:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Print problemer med Cisco EA4500

Hej ved ikke om det er den rigtige katagori, men prøver her.

Jeg arbejder på en skole, hvor vi har sat en Brother HL-2035 printer til med USB til vores helt nye Cisco EA 4500.Der er ca 20 pc´ til routeren og til printeren, alt er forbundet med Cisco Connect og virker kun en gang imellem, og kun fra 1 pc.
Alle pc´er har printet en test side ud, da de blev tilsluttet printeren via routeren.
på nogle pc´er står printeren som online og på nogle som offline.
Men det korte af det lange er, at jeg kan ikke printe ud, jobbene bliver bare sat i kø.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. november 2012 - 09:54 #1
Som jeg kan læse det, er "Cisco Connect" primært beregnet til E4200 og E3200 routerne (jf. artikel på http://homekb.cisco.com/Cisco2/ukp.aspx?vw=1&docid=1f15297303cd4080b17d40fa3d4c1126_Connecting_a_USB_printer_to_your_router_using_Cisco_Connect.xml&pid=96&slnid=3). EA4500 skal benytte "Cisco Connect Cloud"/"Cisco VUSB": http://homekb.cisco.com/Cisco2/ukp.aspx?pid=96&vw=1&articleid=25757

Måske er det årsagen til at kommunikationen til printeren ikke er helt god?
Avatar billede keped Nybegynder
21. november 2012 - 10:05 #2
Hej tak for respons, men desværre det er ikke problemet, ea4500 er bare en opdateret 4200 og den kommer som standart med Cisco connect, cloud connect er en opdatering der kommer. og jævnført hvad man kan læse på nettet så er cloud connect så absolut noget man skal undgå at få på sin router.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. november 2012 - 10:15 #3
Tja, hvad ved jeg... - det er bare hvad Cisco selv skriver :-)

Du kan også prøve med et andet USB-kabel... - de har det med at drille, specielt dem der følger med udstyret.
Avatar billede keped Nybegynder
06. december 2012 - 08:15 #4
Har opgivet at få den til at virke optimalt med printer. har droppet den og anskaffet en ældre Dlink. til den halve pris. og den virker uden problemer. ang. Cisco EA 4500 så bliver den anmeldt i det seneste, Komputer for alle.