Avatar billede dosdesign Juniormester
20. november 2012 - 16:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dato ved uret væk nede i højre hjørne i windows 7 !

Hej

Jeg er måske ved at være skør - jeg har windows original 7 premium, haft over 1 år uden problemer - var pre installeret på ny pc - jeg mener 95% sikker at indtil i går stod der både klokken (decimal eks 18:35) + dato (eks 19-11-12) ned i højre hjørne på min pc skærm/skrivebord/konstant, men nu er der kun ur ?? kan det passe eller har dato aldrig været der, selvom det mener jeg næsten 100% !! hvis ja hvordan får jeg dato frem igen? Har prøvet al mulig og har i andre dato + ur i hjørnet ! tror den var væk efter en HP opdate igår med noget HP assistent elign !
Avatar billede lclemens Nybegynder
20. november 2012 - 17:11 #1
hvis du tager egenskaber på proceslinjen, og fjerner fluebenet i "brug små ikoner", så skulle den være der
Avatar billede dosdesign Juniormester
20. november 2012 - 17:35 #2
Tak det tog lige 10 sekl at få frem, bare mærklig det var væk pludselig - har ikke været derinde - tak læg et svar !
Avatar billede dosdesign Juniormester
20. november 2012 - 17:37 #3
Nå ok, nu blev mine ikoner i den anden ende kæmpe store - så problemet ikek løst - vil gerne have små ikoner men også dato + ur og det har jeg haft før i går !
Avatar billede lclemens Nybegynder
20. november 2012 - 17:48 #4
Du kan også hive i proceslinjen, så du får to rækker. Har du kørt med det?
Avatar billede dosdesign Juniormester
20. november 2012 - 18:07 #5
Nej kørte ikke dobbeltlinie/række, men mere 1½ linie - Nu ved jeg hvad der er galt det er fordi jeg før have den der store blå "?" (spørgsmåltegn som var genvej til HP-assistenten) og den er ca 1½ linie høj og den kunne så løfte proceslinie lidt så der er plads til dato ! Alt ok tak ! SVAR !
Avatar billede dosdesign Juniormester
20. november 2012 - 19:38 #6
Oki jeg har fået af vide men selv skal svarer så for at lukke når ingen andre gør ! ja der er så mange regler her
Avatar billede lclemens Nybegynder
20. november 2012 - 19:55 #7
Det er fint nok :)
Avatar billede dosdesign Juniormester
15. december 2015 - 19:10 #8
Hej så er den galt igen - men det er fordi den der (spørgsmåltegn som var genvej til HP-assistenten) har skiftet design, den er mindre nu ergo kan den ikke trække proceslinien den ½ linie op så jeg kan se ur og dato men kun ur, ja jeg bruger små ikoner, og hvis ikke er alle ikoner alt for store  hmmm hvad gør man så ?
Avatar billede Anders45 Novice
05. april 2017 - 19:01 #9
Nyt spørgsmål.
HP monitor, stationær pc Windows 10
Nederst i højre hjørne et ur og dato
uret er 1 time foran
Har højreklikket og prøvet at bruge Juster ur og Dato
MEN felterne er  grå og inaktive.
De 2 andre område er market med Slået til - automatisk , og tidszone, og sommertid
Hvordan får jeg klokkeslættet korrekt??
Mvh.Anders
Avatar billede store-morten Ekspert
05. april 2017 - 22:28 #10
Hej Anders
Prøv at slå automatisk tidszone fra og vælg: (UTC +01:00) København, ...........
Avatar billede Anders45 Novice
06. april 2017 - 08:09 #11
Det virkede fint, når jeg slog begge fra - tidzone og automatisk visning
Kan jeg nu slå dem til efterfølgende??
Tak for hjælp