Avatar billede NVedsted Juniormester
18. november 2012 - 14:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dobbelt Forwarding

Hej,
jeg skal havde forwardet en port til min computer. Vores netværk består af en ZyXEL router og en Tp-Link Aceespoint, skal jeg forwarde Acces pointet på routeren, eller bare forwarde direkte på routeren?

Nicklas Vedsted
Avatar billede chalde Seniormester
18. november 2012 - 14:38 #1
Hele vejen til computeren.
Du forwarder som udgangspunkt kun til næste enhed.

Hvis TP-link'en kun er et accesspunkt, altså ikke en router, så er det direkte til computerens IP på den første router.

Er det derimod en router, så skal du også forwarde der fra.
Men vær opmærksom på, at ikke alle routere kan håndtere multiple forwards.
I dette tilfælde er det anbefalelsesværdigt at gå helt væk fra det setup, og istedet "degradere" den sidste router (ikke den mod WAN) til et accesspunkt og dermed kun have en router.
Avatar billede NVedsted Juniormester
18. november 2012 - 15:43 #2
Okay, men når jeg så åbner porten på min router, som sidder direkte til WAN, får jeg stadig at vide at den er lukket.
Avatar billede chalde Seniormester
18. november 2012 - 16:43 #3
#2 Hvis du forwarder den til den anden router og den ikke forwarder, så vil den være lukket.
Men se evt: http://portforward.com/help/doublerouterportforwarding.htm

Dertil vær meget opmærksom på hvordan du har koblet din routere sammen, deres IP-adresser osv.
En rigtig god idé er at tegne det hele.

Men som skrevet i #1, så er det ikke sikkert dine routere vil fungere i dit setup, og så er du nødt til at lave om på det hele.
Avatar billede NVedsted Juniormester
02. maj 2013 - 09:39 #4
Problemet er løst, det var en forældet router...