Avatar billede hallelujah Nybegynder
10. august 2001 - 20:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min linux går ned!!

Jeg har problemer med min linux; den går ned eller fryser. Nogle gange er det min mus der ikke virker.
Nogle gange når jeg er på internettet og har flere Mozilla\'er åbne så pludselig bliver de allesammen lukket. Jeg har også været inde i KDE\'s kontrol panel for at ændre skrifttypen Courier til Lucidatypewriter. Når jeg så trykker på Vælg (el.lign) så sker der ikke mere. Jeg kan ikke lukke kontrolpanelet, starte andre programmer eller logge af. Jeg er simpelt hen nød til at trykke på Reset på min computer for at genstarte.
Jeg har aldrig haft lignende problemer med Windows 98/2000. Jeg bruger Mandrake Linux 8.0. Jeg har før prøvet både Corel Linux og Red Hat 7.0 og jeg kan huske at der var nogle af de samme problemer med Red Hat.
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
10. august 2001 - 21:07 #1
Dette er ikke et desideret svar på dit problem. Bare en kommentar.

Er maskinen helt død? Kan du hellere ikke trykke CTRL + ALT + Backspace (Ovenover enter)?
Avatar billede hallelujah Nybegynder
10. august 2001 - 21:21 #2
hmm...det har jeg ikke prøvet men jeg har prøvet CTRL + ALT + DELETE, men det er måske ikke det samme? jeg prøver det når jeg får tid :-)
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
10. august 2001 - 21:43 #3
CTRL + ALT + backspace fortæller Linux at den skal lukke den grafiske brugerflade ned.

Hvis din maskine starte med den grafiske brugerflade vil du vende tilbage til den loginskærm som du starter med.

CTRL + ALT + backspace er til hvis du kommer ud i en graffikmode eller et program laver noget ged, så du ikke kan se tasterne. Det er til for at du ikke skal genstarte maskinen.

CTRL + ALT + DEL virker ikke i graffisk mode i Mandrake. Derfor skete der ikke noget :o)
Avatar billede mortenpj Nybegynder
11. august 2001 - 21:10 #4
CTRL + ALT + DEL kan faktisk godt være aktiveret i grafisk mode i Mandrake !  (Typisk vil det under kde fører til en dialog der giver mulighed for at logge ud!)
Avatar billede verylittlebit_ch Nybegynder
14. august 2001 - 22:22 #5
Hvis Linux køre ustabilt kan det faktisk godt være en eller anden fejl i bundkortet. Det kan bare være en løs forbindelse, der kommer en gang imellem. Windoze vil sikkert køre (meget ustabilt som selvvaneligt), men nu holder Linux lidt mere styr på hardwaren end windoze.

Bundkortprintet kan jo saktens have op til 10 lag af komponenter, så chancen for fejl er stor.
Avatar billede mortenpj Nybegynder
14. august 2001 - 22:30 #6
Jeg satser på at det ikke er linux (i  sig selv) der går ned, men derimod KDE, som af og til kan være lidt ustabil!  (I hvert fald min erfaring)
Så prøv evt. med en anden windowsmanager... se om det samme problem forekommer... ?
Avatar billede hallelujah Nybegynder
19. september 2001 - 06:11 #7
Når der nu ikke er nogen der kan hjælpe mig her. Er der så nogen der kan give mig et forslag til hvor jeg kan få hjælp henne?
Avatar billede hallelujah Nybegynder
22. september 2001 - 08:19 #8
Jeg lukker spørgsmålet igen.