Avatar billede Kristoffer Nybegynder
17. november 2012 - 14:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cpu varme på ny computer

Hej!

Har lige købt en ny computer med flg spec:

ASUS SABERTOOTH Z77
i7-3770k
Kingston 16GB DDR3 1600MHz
Corsair Enthusiast Series TX650 V2
OCZ Agility 3 SSD - 120GB
GIGABYTE GeForce GTX 650

Hvis computeren står tændt i 4-5 timer på over 70% cpu, så kommer cpuen op på omkring 65grader.

Skal jeg overveje at få en ny køler på, eller er det fint med den normale?

Hvis i har brug for mere information skal i bare sige til.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2012 - 14:07 #1
ja det tror jeg

køb en vandkøling i stedet for
det er et lukket system du kan bruge på den næste pc også bare soklen passer - de følger ofte med

nq3580 er der en der hedder
de kan købes med 2 kølere hvis du har plads

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1

koster ca 700,-

denne her sidder i min egen

http://www.edbpriser.dk/vandkoeling/corsair-hydro-series-h80-high-performance-liquid-cpu-cooler-id-5061721.aspx

m.v.h
Avatar billede Kristoffer Nybegynder
17. november 2012 - 14:16 #2
Hej!

Det ser super ud, er dog lidt nervøs for at kaste mig ud i vandkøling, men hvis det er det ultimativt bedste er det vel bare at kaste sig ud i det.

Min computer kommer til at stå tændt 20 timer om dagen ca 6dage om ugen, så det kan godt være det ville være bedst med vandkøling.

Er blevet anbefalet den her af en kammerat:
http://www.computersalg.dk/produkt/445393/-nh
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2012 - 14:34 #3
http://www.gratisimage.dk/image-0F37_50A79133.jpg

der er ikke noget at være bange for med vandkøling - der er lukkede systemer og skal bare sidde ligesom standard kølere

er ret sikker på du ikke fortryder det
jeg har brugt det i flere år
gider ikke de store klodser der bare smider varmen rundt i kabinettet

skal du ud i noget med grafikkort også er det en anden slags køling med vand du skal have fat i og det er meget dyrere

http://www.coolerkit.dk/shop/vandkoeling-217s.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2012 - 14:37 #4
Avatar billede Kristoffer Nybegynder
17. november 2012 - 14:44 #5
Tror sku jeg vil kaste mig ud i det!

For at være helt sikker, kunne jeg nøjes med det kit du linkede til i dit første post?

http://www.edbpriser.dk/vandkoeling/corsair-hydro-series-h80-high-performance-liquid-cpu-cooler-id-5061721.aspx ?

Bruger ikke rigtigt mit grafikkort, så tror ikke jeg får brug for at  køle det mere ned.

Smid et svar og du får pointene :)
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2012 - 07:49 #6
ok

husk at tjekke du har den rigtige sokkel
mener de hedder converters - de ter plastic ringe

de følger for det meste med men ellers for at være sikker

m.v.h
Avatar billede RenRas Nybegynder
18. november 2012 - 09:29 #7
I7 3770k Ivy Bridge bliver noget mere var m end 2500 og 2600 sandy bridge og hvis du ligger på under 70 grader hvorfor så købe vandkøling?

Du har slet ikke brug for det 2770k kan tåle højere varme grader og bliver en del varmere end Sandy bridge gør.

Så længe du holder dig under 90 grader skal du ikke tænke på det har ingen betydning :-)
Avatar billede RenRas Nybegynder
18. november 2012 - 09:36 #8
Har selv I7 3770k installeret på et Gigabyte Z77 MB.

Prime 95 100% cpu load 1 time har jeg en temp på ca 62 grader.
Dette dog med vandkøling: XSPC RayStorm 750 RX240 WaterCooling Kit.

Men en temperatur på 75 grader betyder intet på denne cpu.

Du er ikke tvunget til at få grader ned men vil du gerne så er det vandkøling du skal ud i :-)
Avatar billede RenRas Nybegynder
18. november 2012 - 09:37 #9
Glemte at skrive min er OC til 4.0ghZ
Avatar billede Kristoffer Nybegynder
20. november 2012 - 14:20 #10
Okay, tak for svarene. Regner med at den skal stå tændt 23timer om dagen med 90% load ca.

Den har stået i 6dage nu, og den er ikke kommet over 70grader, vil bare være sikker på den ikke tog alt for meget skade af det.

Den er OC til 4,2