Avatar billede brian0905 Nybegynder
16. november 2012 - 08:31 Der er 13 kommentarer

Hvad synes i om mit design - hvor kan det forbedres?

Hej alle,
Min kone driver en side omkring slankekur og vi er lidt i vildrede omkring designet. Vi synes at blog layoutet måske ikke er så smart når folk kommer og leder efter de mest populære artikler. Måske en statisk forside ville hjælpe?

Siden: http://www.effektivkur.dk
Avatar billede stjans Guru
16. november 2012 - 08:38 #1
Jeg synes faktisk den ser ganske nydelig ud - blog layoutet gør absolut ingen skade.

Har du lavet den i Word Press ?.
Avatar billede brian0905 Nybegynder
16. november 2012 - 08:54 #2
Tak for feedback, ja det er wordpress. Det jeg tænker med blog layout er at efterhånden som jeg skriver kommer gamle indlæg bagerst - nogle af dem kan jeg se bliver læst meget og kommenteret meget (fx. <http://www.effektivkur.dk/tab-dig-5-kg-hurtigt/ med over 250 kommentarer) og de ryger længere og længere ud, så ideen med at have en fast forside eller noget andet (ved ikke lige hvad det skulle være) ville være at profilere de mest populære artikler.
Avatar billede brian0905 Nybegynder
16. november 2012 - 08:54 #3
hov adressen blev ikke til et link, beklager: http://www.effektivkur.dk/tab-dig-5-kg-hurtigt/
Avatar billede stjans Guru
16. november 2012 - 08:58 #4
Det vil nok være en god ide.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. november 2012 - 10:09 #5
OffTopic:
Tjek det her responsive design thema, og mod det selv.

Det er bygget på www.getskeleton.dk og passer til samtlige enheder, så om det er ipad, iphone, normal browser etc, så spiller det max (prøv at resize i en moderne browser).

Det er lidt mere moderne.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. november 2012 - 10:09 #6
Avatar billede Locodk Nybegynder
16. november 2012 - 10:10 #7
Fin side, dog en lille kommentar til brugen af reklamer.

Når jeg åbner siden starter mit synsfelt øverst til højre og bevæger sig så nedad langs felterne som jeg læser en bog (mod venstre og så næste afsnit).

Det der umiddelbart stjal mit fokus var de reklamer der kører på siden. Jeg så den ene top bar (den grønne), den hvide overså jeg helt. De er i øvrigt ens, så den ene er måske overflødig?

Feltet slankeskole troede jeg faktisk tilhørte reklamerne, og derfor synes jeg mit første indtryk var lidt ala. "sådan en side hvor man har tastet noget forkert og så er den fyldt med reklamer". Det er meget gennemgående også for artiklerne, jeg savner at man udover en reklame(er godt klar over de finansierer og derfor skal være der), får blikket draget imod selve indholdet af artiklerne / siden. På min lille skærm skal jeg scrolle et helt "sideblad" ned inden der kommer noget indhold.

Det er lidt synd, for når man kigger lidt ned ser indholdet ret godt ud, og billed sekvensen er flot og god.

Den nederste bjælke kunne måske komprimeres lidt, jeg synes det er en skide god feature, men den fylder meget. Har du prøvet at have den stationært på siden? (Altså en låst bundbjælke der hele tiden er synlig, mens man scroller i artikel vinduet?)

Det var bare mine tanker, håber du kan bruge dem - og god vind med siden.

(Set siden på en bærbar m. 14" skærm og 1366x768, og Google Chrome - kan have påvirket mit indtryk)
Avatar billede jokkejensen Novice
16. november 2012 - 10:16 #8
PERSONLIGT er farvene ikke mig, eller kombinationen. har du tjekket http://www.colourlovers.com/palettes/most-loved/all-time/meta
Avatar billede stjans Guru
16. november 2012 - 10:17 #9
Kan man gemme og hente fra skeltons side ?
Avatar billede brian0905 Nybegynder
16. november 2012 - 10:31 #10
@Jokke: Super fed side med responsive design, har kun et plugin til telefoner lige nu på siden, og den fanger ikke ipads. Vil helt klart kigge nærmere på dette.

@Locodk: tak for feedback, vil lige se om det med slankeskole kan gøres mere synligt og evt. se på at genvinde noget skærmplads i toppen for at man ikke skal scrolle så langt ned.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. november 2012 - 13:13 #11
gemme og hente fra skeletons side ?

altså getskeleton.com er gratis, men tror wp temaet koster en eller anden uhyggelig lille sum (sammenlignet mod at implementere det selv)

Jeg har en simpel implementation
Avatar billede stjans Guru
16. november 2012 - 13:45 #12
Jeg synes bare ikke jeg kan finde det sted, hvor man så evt. køber  eller gemmer henne.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
03. december 2012 - 17:25 #13
Jeg hader popup beskeder der fader resten af hjemmeside til mørk så man ikke kan bruge det.

Hvorfor skulle jeg tilmelde mig når jeg ikke engang har været inde og se på hjemmesiden endnu ?

Så klikker jeg et sted og der linkes til "http://www.effektivkur.dk/</span" som ikke findes så får en fejl 404.

Ok nu er jeg inde på siden og ser billeder af super top slanke kvinder der sidder på stranden, danse zumba og træninger i solnedgang, altså det svare lidt til at gå i et motionscenter som fed, man føler sig sku ikke speciel velkommen. Hvorfor er der ikke nogen billeder af fede mennesker ?

Hvorfor hedder forsiden HOME ?

http://www.effektivkur.dk/home/ er der vendret scrollbar og fejlbeskeden "Warning: basename() expects parameter 1 to be string, object given in /var/www/..../page-arlima.php on line 87"

Dine sider skrifter meget langsomt, der går omkring 3 sekunder fra man trykker til siden er færdig med at indlæse.

Også er der bare for meget indhold på alle siderne.

Og nederst i bunden hvor der står Nyeste kommentarer osv det er næsten et helt skærm billede der bruges på at footeren. Det virker som for meget.

Logoet øverst har hvid baggrund, ville være bedre med gennemsigtig baggrund.

Også kan man se at header-bg.png billedet gentager sig, det er ikke helt egnet som billede der gentager sig.