Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
16. november 2012 - 07:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan tænder man for bluetooth på en Lenovo Thinkpad?

Hej alle 'ekspterter'.

Jeg har en Lenovo Thinkpad T420S.

Jeg har fundet ud af at man kan tænde og slukke bluetooth ved at trykke på 'Fn tasten + F5' på samme tid.

Når jeg dog har tændt for bluetooth, så kan jeg stadig ikke finde mine andre enheder - fx min mobiltelefon eller mit headsæt (og jeg har husket at tænde for bluetooth på disse, for de finder også nemt hinanden).

Jeg har forsøgt at åbne windows og gå ind i 'Tilføj bluetooth enheder', men der kommer ingen enheder frem, når jeg forsøger mig med denne mulighed.

Er der nogle der kan hjælpe med denne problemstilling?

/På forhånd vil jeg gerne sige tusinde tak :)

- Christian.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. november 2012 - 10:17 #1
Se i enhedshåndteringen om der findes bluetooth enheder?
og hvis. er der så en F taste med symbolet som aktiveres sammen med Fn tasten hvis ikke så skal du muligvis have en usb bluetooth dongle.
Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
16. november 2012 - 21:12 #3
Hejsa igen begge to og mange tak for jeres svar :)

Jeg har dog desværre stadig ikke fået løst mit problem.

@poko1:
Jeg åbner 'Enhedshåndtering' og trykker på på 'Bluetooth-radioenheder'. Når jeg trykker der kommer der to ting frem; 'Microsoft bluetooth-optælling' og 'ThinkPad Bluetooth 3.0'.
- Så hvad mener du med: "og hvis. er der så en F taste med symbolet som aktiveres sammen med Fn tasten hvis ikke så skal du muligvis have en usb bluetooth dongle."?

@peterolsen123:
Jeg har forsøgt at følge vejledningen til ThinkPad'en, som du også linkede. Når jeg følger fremgangsmåden og trykker på 'Afspilning', så kommer følgende mulighed ikke frem: 'Bluetooth Hands-free Audio'.

Kan I hjælpe?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. november 2012 - 21:38 #4
Jeg mener at hvis der ingen Bluetooth er på en PC. så kan man løse det med en dongle jeg kan jo ikke se det samme som dig og når jeg læser #2 Kan jeg se at du skal aktivere med Fn+F5
Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
21. januar 2013 - 10:53 #5
Det virkede :-)