Avatar billede hmlfc Praktikant
15. november 2012 - 22:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

USB til serial power

Hej.

Jeg har prøvet at bruge en USB til serial adaptor til denne at snakke med denne enhed
http://www.omniinstruments.co.uk/images/downloads/2640.pdf
(Loop Link 5905A)

Den vil ikke modtage data derfra. (Har prøvet på en PC med COM port og her virker det)

Har læst mig til at det kan være at der ikke er nok power i USB adaptoren... Kan det passe og hvordan ser jeg hvormeget power min adaptor har.? Har denne: http://dk.rs-online.com/web/p/usb-kabler-med-stik/0550170/

Eller kan problemet være noget andet? Adaptoren virker til andet arbejde....

pfh

tak
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
15. november 2012 - 23:03 #1
Heldigvis er det en af de bedre USB-COM adaptore du har fået snitterne i.

Går ud fra du har husket at sætte din lookplink software til at bruge den rette com port.

Har du sikret dig at baudrate osv er sat til det specificerde til din looplink ?

Da din USB-COM adapter fødes fra usb porten kan du ikke hive mere end 500mA ud.

./Glenn :)
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2012 - 23:07 #2
Hvis du kigger på denne side:

http://www.prelectronics.com/idd992.asp

... vil du se denne tekst:

PR electronics offers two different programming kit for the communication between PC and module:

•Loop Link 5909 is used for all Windows-programmable modules. The unit is delivered with a USB connection to the PC.
•Loop Link 5905A is used for both DOS and Windows communication. The unit is delivered with an RS 232 connection to the PC.

Måske kan den slet ikke kommunikere via USB. Softwaren til den ser ud til højst at dække til og med Win98.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
15. november 2012 - 23:12 #3
milter: jeg har siddet med gamle ihc moduler der kun er udstyret med com port hvor jeg har brugt en usb-com adapter uden problemer, så det kan sagtens lade sig gøre :)

det samme gør sig også gældene for fx siemens logo plc'ere :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
15. november 2012 - 23:16 #4
Citat fra hjemmesiden: "The program is developed for Windows ME, 98SE, 2000 and XP platforms but can also run in NT4.0, Vista and Windows 7 (32 and 64 bit)"
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2012 - 23:34 #5
#3+4.

Du skriver:

Så bøjer jeg mig i støvet :-) Jeg havde den del om styresystemer fra linket i spørgsmålet:

http://www.omniinstruments.co.uk/images/downloads/2640.pdf
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
15. november 2012 - 23:37 #6
Det går nok milter ;)
Avatar billede hmlfc Praktikant
15. november 2012 - 23:40 #7
Den PC med COM porten er en "normal" PC med Xp
Min bærbar med USB adaptor er med Windows 7
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
15. november 2012 - 23:46 #8
højreklik på programikonet til PReset og vælg kør som administrator, så er jeg 99,9% sikker på det virker ;)
Avatar billede hmlfc Praktikant
16. november 2012 - 10:20 #9
Jeg har nu prøvet at køre den som administrator. Windows XP, Windows NT, Windows 98, Windows 95 uden held.

Har prøvet USB adapteren på 3 stk bærbar med Windows XP og de virker på alle. Dog ikke på min med Windows 7 (Og hkan desværre ikke skifte til XP på min PC)
Avatar billede hmlfc Praktikant
16. november 2012 - 10:21 #10
Ps. Det er samme version PRset på alle prøvede PC´er
Avatar billede hmlfc Praktikant
16. november 2012 - 11:11 #11
Fandt en anden USB adaptor på mit kontor fra dette firma: ftdichip.com

Det virker bare!! :-)
Avatar billede hmlfc Praktikant
07. januar 2013 - 17:10 #12
lukker.