Avatar billede rocky Nybegynder
15. november 2012 - 09:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sharepoint 2007 (MOSS) - Using [Me] filter on List

Jeg forsøger at oprette en visning som kun viser de emner som tilhører den bruger der er logget ind.

Selve listen skal vise de kontrakter som tilhører vedkommende.
Jeg har derfor oprettet en kolonne der hedder "Kontrakt ansvarlig" som ikke er et tekstfelt, men et "Person eller Gruppe" felt.
Og dette felt slår rigtig nok brugerne op i vores AD og henter dem der.

Problemet opstår når jeg vil lave en visning som kun viser de kontrakter som tilhører brugeren der er logget ind. Jeg bruger i filtreringen den danske udgave af [Me], nemlig [Jeg], men desværre så er listen tom på trods af at min AD brugerkonto står på flere af emnerne.

Nogen bud på hvad der kan være galt?
15. november 2012 - 10:32 #1
I den danske version skal du bruge [Mig], for at vise egne elementer.
Avatar billede rocky Nybegynder
15. november 2012 - 10:43 #2
Tak :)

Jeg har forsøgt med begge men fik mig selv overbevist om at det var [Jeg] da den accepterede dette og ikke [Mig] i en tidligere visning, men det har højst sandsynligt været fordi den så [Jeg] som værende almindelig tekst og at [Mig] ikke var en gyldig i et almindeligt tekstfelt.

Smid et svar så giver jeg point.

Tilllægsspørgsmål: Har du nogle erfaringer med hvis man sætter en AlertMe mail på en liste med [Me] som visningsfiltrer? Jeg synes generelt at AlertMe funktionen er lidt buggy og kan have mine tvivl om jeg skal bruge den på denne liste
15. november 2012 - 11:32 #3
OK!

Jeg har desværre ingen erfaring med AlertMe funktionen på lister med filtre. Men generelt er jeg ikke helt tryg ved AlertMe. Synes ikke der i alle tilfælde genereres en mail.