Avatar billede topceres Nybegynder
14. november 2012 - 19:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

side virker med andre browsere end Internet Explorer

Hej alle

Jeg kan for den ikke regne ud, hvorfor Internet Explorer nægter at vise nedenstående website - andre browsere har ingen problemer med det! Det er et alias til kode, som ligger på main domainet, og det virker for andre alias'er. Min host siger, at det ikke er et domain opsætningsspørgsmål. Og i mangel på en "Firebug" lignende udvidelse til IE har jeg ikke kunnet lure problemet - kan I??? På forhånd mange tak.

URI: www.corporatefashion.dk
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2012 - 20:03 #2
<ole>

Det ville nok hjælpe, hvis du ikke satte den samme cookie på klienten over 400 gange. Kik efter noget loop-halløj i din kode  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2012 - 20:04 #3
PS: Kagen, det handler om, hedder 'shopid'
Avatar billede topceres Nybegynder
14. november 2012 - 20:08 #4
hmmm, og den bliver sat for mange gange eller...? Hvordan lurer du det?
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2012 - 20:14 #5
Jeg har et lille PHP-script liggende, som jeg chekkede dine headers med. Ellers kan du undersøge det med Firebug i Firefox.

"hmmm, og den bliver sat for mange gange eller...?" >> Sært spørgsmål! Svaret lyder: "Ja, selvfølgelig er det for mange gange. Hvad i alverden havde du tænk dig at få ud af at gøre præcis det samme over 400 gange? Hvorfor nøjes du ikke med den ene, du har brug for?"
Avatar billede topceres Nybegynder
14. november 2012 - 20:15 #6
ja hmm okay .... kan jeg måske egentlig godt se, at jeg sætter i et ret centralt kald ... som jeg måske ikke tila t starte med havde regnet med, at jeg ville kalde heeeelt så meget... :D ... prøver lige noget...
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2012 - 20:18 #7
- og årsagen til, at jeg undersøgte, hvad du satte af headers, var, at jeg naturligvis også - som det allerførste - validerede din kode. Gør man det, får man at vide, hvad der er galt:

"500 Too many header lines (limit is 128)"  *o)
Avatar billede topceres Nybegynder
14. november 2012 - 20:20 #8
:-) Tak til jer begge, specielt Ole. Min tidligere kommentar kom af, at jeg ikke havde læst dit første indlæg med de 400 men kun "Kagen, det handler om..." på det tidspunkt.

Og yes, nu spiller det. Havde ikke lige tænkt over, at første gang en browser besøgte sitet, hvis cookien ikke var sat, så ville den vist blive sat en del gange :-) Indtil reload og den nu engang var sat :-)

Igen, thanks :-)
Avatar billede topceres Nybegynder
14. november 2012 - 20:21 #9
læg gerne et svar til pointgivning :-)
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2012 - 20:25 #10
Ellers tak, jeg samler ikke point  =)

Faktisk gav keysersoze dig allerede svaret i #1, så pointene bør rettelig være hans  *o)
Avatar billede topceres Nybegynder
14. november 2012 - 20:31 #11
true, skyndte mig også først at validere. Forstår faktisk stadig ikke helt, at min andre alias'er ikke gav samme problem, men de må have ligget lige på grænsen til, hvad IE syntes var sjovt. Derfor mistænkte jeg ikke noget med cookies....:-)
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2012 - 20:40 #12
#11: Det handler sikkert om, hvad path er sat til i cookie'en. Hvis kagen kun gælder hoveddomænet, sættes den ikke på evt. subdomæner.

Uden Firebug kan du altid prøve med et script à la første eksempel på denne side
Avatar billede topceres Nybegynder
14. november 2012 - 20:50 #13
sætter altid path på cookies til roden (\) ... så er jeg sikker på, at det gælder over det hele, hvilket næsten altid er hensigten. BORTSET fra, at der så kan være bøvl med / uden www i URI.... hader jeg.... :-) Burde kunne klares via rewrite i .htaccess, men det konflikter så nogle gange med alias opsættet på domains'ne.... :-)

Har du en god måde at få cookies til at virke på både www.xxxx.dk og xxxx.dk på samme tid..?
Avatar billede keysersoze Guru
14. november 2012 - 22:37 #14
svar - selvom olebole nok har givet det bedste svar.

du bør aldrig lade dit domæne svare både med og uden www - beslut dig for det ene og sæt så et 301 redirect op fra det du ikke vil køre med.
Avatar billede topceres Nybegynder
15. november 2012 - 07:03 #15
Hej Keysersoze, er vel det, jeg har gjort, via Mod-Rewrite i .htaccess skulle jeg mene... men som sagt, så synes jeg det konflikter med diverse alias .. hvis xxx.dk, www.xxx.dk, yyy.dk, www.yyy.dk og aaa.dk alle er alias til www.aaa.dk i domain settings ... så troede jeg egentlig selv den ville "henvise" til www-udgaven og sætte det på af sig selv. Men nej. ...
Avatar billede keysersoze Guru
15. november 2012 - 09:20 #16
Jeg er ikke PHP-mand så kan desværre ikke svare dig - kan bare se at domænet svarer både med og uden.
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2012 - 14:56 #17
Det bør styres via DNS-opsætningen. På den anden side kan Google (og måske andre søgemaskiner) finde på at straffe dig for 'flere indgange - samme indhold'.

Søgemaskinen kan jo kun se, at du har samme indhold liggende på domænet http://domain.dk og subdomænet http://www.domain.dk - hvilket kunne tyde på, du vil 'spamme' WWW med dit indhold. Det anses som værende unfair og kan resultere i sanktioner