Avatar billede Jps86 Nybegynder
14. november 2012 - 15:48 Der er 2 kommentarer

Automatisk aktieportefølje på hjemmeside

Kære eksperter.

Jeg er ved at lave en hjemmeside, og vil i den forbindelse gerne have vist min aktieportefølje som skal opdatere automatisk.
Den skal vise beholdning, afkast, aktiekurs for de aktier der er i beholdningen osv... og det skal selvfølgelig også opdateres automatisk.

Kan det lade sig gøre?

Mit kendskab til udvikling af hjemmesider er begrænset.
Jeg bruger wordpress.

Håber der er nogle som har en ide til mit "lille" projekt:-)
Avatar billede Cyph3r Smurf Novice
20. marts 2017 - 03:22 #1
Jeg ved at det er en gammel tråd, men har selv netop siddet og leget med det samme og tænkte derfor at jeg ville sørge for at der lå et svar andre kan bruge!

Jeg driver til dagligt hjemmesiden https://mininvestering.dk/ hvor jeg taler om investeringer i aktier, crowdlending og ejendomsinvestering som privat og deler ud af mine erfaringer. Her havde jeg tænkt mig at vise min aktiebeholdning som ligger hos Nordnet og er nået frem til at de har et API, som dog kun virker for svenske kunder idag.

Deres API skulle blive åbent her i 2017 og give mulighed for langt mere end blot at vise data, man kan følge hele snakken her: https://api.test.nordnet.se/

Hvis andre går med samme ideer syntes jeg at i skal skrive til deres support, jo flere vi skriver jo større er chancen for at de åbner det op!

Jeg har også ledt lidt efter andre platforme med API muligheder og finder kun Saxo Bank Trader som er en noget mere avanceret platform som kræver en stor omsætning for at få adgang.
Avatar billede Peter Michael Novice
01. december 2018 - 20:36 #2
Jeg tror desværre ikke at der er en løsning lige p.t. med brugen af wordpress, da alle informationer er krypteret og bagved f.eks. NEM-ID løsninger/google auth osv.

Personligt driver jeg https://myinvestment.blog/ hvor jeg selv trækker alle data hver eneste måned. Det er tidskrævende, men jeg kan gode lide processen heldigvis.

Du kan f.eks. se på https://myinvestment.blog/mintos/ hvordan jeg har samlet info.

Held og lykke!