Avatar billede turpin Nybegynder
10. august 2001 - 20:16 Der er 2 kommentarer

Messenger /Netmeeting

Jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig. Jeg har et problem med voice-chat i Messenger og Netmeeting. Det skyldes at jeg kører gennem en Win2000 server som kører NAT. Jeg kan godt sende on-line meddelelser men talekommunikation accepterer den ikke.

Jeg har prøvet med at reservere forskellige porte i NAT routeren men uden held. Serveren kører med fast IP og det lokale netværk med de såkaldte private IP-adresser.

Håber nogen har en løsning
Avatar billede dr.m Nybegynder
11. august 2001 - 00:45 #1
Just to be sure that you opened the right ports...
these must be open: ports 389 TCP, 522 TCP, 1503 TCP,  1720 TCP, 1731 TCP

as well as Pass through secondary UDP connections on dynamically assigned ports (1024-65535).

There is no reason why it shouldn\'t work even if you are behind NAT. mine works!

M

Avatar billede turpin Nybegynder
12. august 2001 - 20:25 #2
Men hvordan åbner jeg portene. Jeg kan reserve diverse porte i NAT indstillingerne, men er dette at åbne dem?

Jeg har fået det til at virke med Gamevoice hvor der er NAT indstillinger inkluderet, men det kunne være rart at få det til at virke i Messenger.