Avatar billede torbenlund Nybegynder
14. november 2012 - 01:45 Der er 1 kommentar

Spreadshirt shop på Wordpress side - hvordan gør man?

Hej med jer,

Jeg skriver her på Eksperten, da jeg har et par spørgsmål, der vedrører en side, som jeg er ved at lege med.

Jeg har signet mig op hos Spreadshirt.dk, der er en hjemmeside, hvor man kan oprette sin egen shop, der kommer til at ligge på et subdomæne på Spreadshirt.dk.

Det er så meningen, at jeg gerne vil lave mig egen side, hvor jeg ligger min shop ind på. I kan se det, som jeg har lavet indtil videre her: www.torco.dk/t-shirt-butikken - domænet og logoet passer ikke helt sammen, men det er ikke så væsentligt, da jeg har planer om, at det hele skal ligges ind på sit eget domæne, når jeg har det klar til det.

Som nogen af jer måske kan se, så har jeg brugt Wordpress til at lave siden med. Jeg kender efterhånden det CMS nogenlunde godt, så jeg vil foretrække, at jeg kan blive ved med at bruge det.

Nå, men som I kan se, så ligger min shop inde på siderne på nær forsiden og kontaktsiden, som er alm. wordpress-sider. Det er de andre egentlig også. Jeg har bare sat en lille Iframe kode ind der, hvor man laver siden i Wordpress administrationen. Det er jo naturligvis ikke den fedeste måde at gøre det på, da søgemaskinerne ikke, så vidt jeg ved, finder de ting, der er inde i mine Iframes. Men hvis det ender med, at dette er den eneste løsning, ja, så er et af mine spørgsmål:

Kan det lade sig gøre at indstille højden på en Iframe således, at den selv finder højden på shoppen, der jo ligger på et andet domæne? Jeg tænker, at det ser dumt ud, at der er så meget plads under shoppen. Ja, jeg ved godt, at man kan indstille højden, så den bliver ved med at være den samme, men det er ikke det, jeg er interesseret i, da det kan variere, hvor meget, der skal vises alt efter, hvad man klikker på i Iframen. Så det kunne være super, hvis man kan sætte denne højde til at "følge" indholdet på det andet domæne.

Jeg har været ved at kigge efter andre, bedre løsninger, som søgemaskinerne vil kunne finde, men da min viden på området er ret begrænset, ja, så render jeg hurtigt panden mod muren, synes jeg. Jeg er stødt på nogle plugins til Worpress, der skulle vise produkterne frem, men intet af det er særligt tilfredsstillede, synes jeg. Jeg ved, at Spreadshirt har noget, det hedder API, som der kan læses om her: http://developer.spreadshirt.net/display/API/Home

Jeg kan ikke gennemskue det, men jeg tror, at det kan bruges til at integrere indhold fra shoppen på sin egen side.

Jeg har fundet en artikel på Spreadshirts blog, som jeg har forsøgt at følge. Dog uden det store held, da der mangler nogen af de sider, som der refereres til, hvilket jo ikke er fedt. Men der står alligevel lidt om, hvordan det hænger sammen her: http://blog.spreadshirt.net/us/2011/03/22/spreadshirt-and-wordpress-how-to-list-your-designs-in-a-blog/

Der er en dansk side her, som har gjort noget af det, som jeg tænker på: www.loveshirt.dk - men hvordan de har gjort det, ved jeg ikke?

Nå, men jeg vil ikke skrive så meget mere, da jeg tror, at mit budskab er kommet ud. Det handler altså om, hvorledes man får den bedst mulige løsning, når Spreadshirt skal kombineres med Wordpress.

Det skal lige siges, at det ikke er en shopløsning, som jeg er ude efter, da det hele skal køre gennem Spreadshoppen, da det er dem, der sørger for at trykke designet og sende produkter ud til kunder. Man får så provision af de solgte varer, hvis nogen køber noget i shoppen.

Glæder mig super meget til at hører fra en eller flere af jer, da jeg er ret spændt på, hvorledes det kan gribes an...

Med venlig hilsen

Torben
Avatar billede torbenlund Nybegynder
29. marts 2013 - 14:29 #1
Hej igen,

Jeg har ikke længere behov for svar på dette spørgsmål, da jeg har lukket siden ned :)

Hilsner fra

Torben