Avatar billede martin_moth Mester
11. november 2012 - 12:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Print fra tablet

Kunne ikke finde tablet kategorien...

Hvis man anskaffer sig en Samsung Galaxy 2 10.1 tablet - altså denne - http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/tablet/GTP5110ZWANEE/samsung-10-1-galaxy-tab-2-16gb-wifi-hvid - hvordan kan man så printe til en USB printer (uden BT/WiFi)?

Opladerstikket ender jo i en USB (han) - kan man via en hun-hun adapter forbinde, eller vil det aldrig gå godt?
Avatar billede juleulven Nybegynder
11. november 2012 - 13:23 #1
Jeg vil næsten lægge hovedet på blokken og sige det ALDRIG kommer til, at virke...

for det første:
* hvilket interface? det skal være USBa (afsender) til USBb (printer)

* har du i din "Tablet" en "print feature" ? Altså når du sidder i applikationerne?

* har din printerproducent en "printerdriver" til Samsung Tablet styresystem? Altså det software som kan forstå printeren og dennes funktioner?

Selv Appels egen "Air print" tjeneste er til tider problematisk og mange er de "work arounds" der findes er endnu mere udfordrende.

MEget ofte laver man en "InternetFax" feture på ens printer.
Internetfax er hvor din printer selv går ud på en POP3 (mailserver) og henter en e-mail og printer denne.

Men dette er ofte igen ren TXT formatering og mange vedhæftede filformater kan ikke modtages af printeren.

Viderudviklingen af dette er, at man på en professionel printer (dvs Canon/Xerox MFD's) installere "Mobile print" som er en løsning der fungerer 100% med alle applikationer men også ligger i størrelsesordnen 10-15.000,- for løsningen alene.

Men ud over mit svar/kommentar her kan jeg næsten kun sige; "Google is your friend" også ellers bare igang med, at eksperimentere...

http://www.google.com/search?q=print+from+Samsung+Galaxy+tablet&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da:IE-Address&ie=&oe=
Avatar billede hfndk Nybegynder
11. november 2012 - 15:42 #2
Google cloudprint (Bruger det på min Galaxy S2 mobil telefon
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2012 - 17:10 #3
køre du med android ???
Avatar billede juleulven Nybegynder
11. november 2012 - 23:10 #4
Avatar billede martin_moth Mester
12. november 2012 - 12:28 #5
Skal måske præcisere: har kun tablet og printer. Kun de 2 dimser. Kan forstå det er umuligt, og der således skal bruges en pc hvis printeren skal printe
Avatar billede martin_moth Mester
12. november 2012 - 12:30 #6
Smid svar
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2012 - 14:18 #7