Avatar billede peterma1948 Nybegynder
10. november 2012 - 08:48 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

SSD

Kære Eksperter.
Jeg købte for ca. 2 mdr en SSD til min gamle (2007) Medion Notebook.
Den kørte langsomt......En SSD kunne friske det hele op..så jeg ikke behøvede at købe en ny Notebook.
Desværre.... SSDen virkede ikke. Jeg satte den over i min datters Notebook fra 2010. No problem.... Virkeligt godt !!!
Spørgsmålet er: Kan man få en SSD til en Medion fra 2007 eller er de simpelthen født for tidligt ????
Venlig hilsen
Peter
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2012 - 09:04 #1
nej selvfølgelig virker ssd også i din

du har sikkert ikke gjort det her

kontrolpanel-administration-computeradministration-enhedshåndtering-diskdrev højreklik og i egenskaber-politikker

fjern markering i
slå tømning af buffer for windows-cachelagring fra på enheden

på nogle maskiner kører den trægt og kan næsten ikke slæbe sig rundt

virker med det samme
m.v.h
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
10. november 2012 - 15:18 #2
Maskinen kan ikke genkende et SSD drev.... så hvordan kan jeg gå ind i kontrolpanelet ???? Windows er jo slet ikke indstalleret !!!
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
10. november 2012 - 15:28 #3
Når jeg højreklikker på diskdrev på den maskine med et almindeligt drev og klikker på egenskaber er der ingenting.....???
Kan kun svare OK
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2012 - 15:58 #4
selvfølgelig
kan være en bios opdatering men ved det faktisk ikke

det er bios der får hardware til at virke sammen

du kunne jo have prøvet at formatere drevet men det har du måske gjort

m.v.h
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
10. november 2012 - 17:04 #5
Man kan ikke formatere drevet, da SSD disken slet ikke bliver registreret af maskinen..... Man kan således heller ikke lægge Windows ind....

Det er selvfølgelig noget med BIOS at gøre. Jeg har spurgt Medion om det, men den expert jeg snakkede med vidste ikke noget....
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2012 - 08:01 #6
har du ikke muligheden at sætte den til en vens pc og gøre det den vej

m.v.h
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
11. november 2012 - 12:54 #7
Jo, jeg har allerede sat den i en vens PC.... men når jeg så sætter den tilbage i min egen, så kan SSDen ikke ses....
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2012 - 13:08 #8
det var sært

http://www.medion.com/dk/service/download/

jeg tror stadig på at løsningen er en ny bios

men du skal vide nøjagtig hvad det er for en

m.v.h
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
12. november 2012 - 12:39 #9
Hej Peter Mathisen,

tak for din henvendelse.

Du kan gå ind i BIOS ved at trykke på F8 under opstarten og slå "RAID" til. RAID er det der benyttes, når man har mere end en harddisk på sin computer. Der findes forskellige sags RAID (0, 1, 5 osv.). Hvis du bare er interesseret i at udvidde din nuværende lagerplads med den lagerplads, der er på SSD disken skal du vælge RAID 0.

Virker det stadig ikke, så prøv at downloade drivers til din SSD fra diskens producent

Vi håber, at dette var behjælpeligt mht. din henvendelse.

Med venlig hilsen
Medion Support Danmark

Niklas Nørregaard
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
12. november 2012 - 12:40 #10
Desværre kunne man ikke trykke på F8.... ingen reaktion  fra maskinen...
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2012 - 13:25 #11
er du sikker på det er f8

jeg tror det er f2 men der er mange kombinationer
se på den første skærm når du starter pc op - der står det

m.v.h
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
13. november 2012 - 07:35 #12
Medion skriver F8.... som ikke virker.
F2 virker udmærket, men kan bare ikke detekte SSDen......
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2012 - 08:25 #13
det er sikkert din controler på bundkortet der ikke kan læse disken
det er lidt usædvanligt

havde du ikke prøvet den i en anden ville jeg have sagt den var defekt- men det er ikke tilfældet

men 3 gang
er ret sikker på en bios opdatering løser det

fik du så prøvet denne her

Du kan gå ind i BIOS ved at trykke på F2 under opstarten og slå "RAID" til. RAID er det der benyttes, når man har mere end en harddisk på sin computer. Der findes forskellige slags RAID (0, 1, 5 osv.). Hvis du bare er interesseret i at udvide din nuværende lagerplads med den lagerplads, der er på SSD disken skal du vælge RAID 0.

hvad sker der så

m.v.h
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
13. november 2012 - 09:24 #14
Der er ikke noget der hedder RAID i denne computers BIOS...
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2012 - 09:51 #15
4 gang bios hvad med den
du svarer ikke på det ??????????????????

hvis det ikke løser det kan man i stationære pc isætte et controlerkort der så kan men det kan du ikke i en bærbar

hvad hedder ssd drevet

m.v.h
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
13. november 2012 - 10:16 #16
Det er et Kingston V200 SATA
Jeg var inde i BIOS.
I boot menuen står der en masse, som jeg ikke forstår:
1. USB HDD
2. PATA ODD: TSST Corp CD/DVDW
3. SATA DDD (Det er den jeg bruget nu)
4. USB key
5. USB ADD
6. USB HDD
7. PCI LAN: NVI Boot agent
Jeg kan ikke nogen steder finder noget der hedder RAID
Venlig hilsen
Peter
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2012 - 10:54 #17
http://www.kingston.com/us/ssd/v

http://www.kingston.com/us/support/technical/products?model=SV200S3

se specielt denne her
den kræver ingen driver

Does SSDNow require special drivers?

No, the standard drivers for any HDD will support Kingston SSDNow drives as plug and play components, such as those bundled with Windows or MacOS.

FAQ: KSD-011411-GEN-04

men se lige denne her

We have a firmware update available at the following link for our V200 series SSDs.

http://www.kingston.com/support/technical/downloads?product=sv200s3&filename=V200fw_120506a

We have discovered a technical issue with our SSDNow SV200S3 drives related to intermittent sequential write slowdowns. This firmware update will restore your SSD's sequential write speed and improve the random read and write performance.

FAQ: KSD-061212-V200-01

kunne væree noget med det men er slet ikke sikker

http://www.kingston.com/us/support/technical/downloads?product=SV200S3&filename=SV200S3_64G_128G_e120506a

m.v.h
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
13. november 2012 - 14:14 #18
Jeg tror ikke det er noget med overførselshastighederne....
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
13. november 2012 - 14:23 #19
Det er kun nogle særlige drev, der har dette problem og mit har ikke det nummer, der er fejl på..
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
13. november 2012 - 17:46 #20
Hej Peter Mathisen,

tak for din henvendelse.

de fleste producenter har, som Niklas skriver, drivere til deres SSD'er,  måske endda på en CD der blev leveret med disken.

Det er også muligt dit bundkort ikke er kompatibelt med SSD'er, det er et MB1X.

Hav en god dag.

Vi håber, at dette var behjælpeligt mht. din henvendelse.

Med venlig hilsen
Medion Support Danmark

Arne Neumann
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
02. december 2012 - 14:30 #21
Jeg har kontaktet Kingston.
De har lovet at løse mit problem.
Håber det er sandt !!!!!
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 15:11 #22
ja lad os håbe det