Avatar billede lou Nybegynder
10. august 2001 - 17:46 Der er 8 kommentarer

RAM og bremsen

Win98 og 512 Mb Ram:
Er der fordel ved at slå virtuel hukommelse(swapfil-harddisk)fra og kun la\' Win98 køre på RAM?
Jeg oplever en nedgang i hastighed efter opgradering fra 64 til 512 Mb Ram???
SKAL der ændres i system.ini eller er der vej udenom ?
Lou
Avatar billede avlund Nybegynder
10. august 2001 - 17:49 #1
Lad VÆRE med at slå Virtual Memory fra... det gør maskinen ustabil. Sæt den istedet til 1½ gang din fysiske RAM, altså 768 MB.

Avatar billede mixart Nybegynder
10. august 2001 - 18:25 #2
Jeg vil lige agitere for denne her:

ConservativeSwapfileUsage=1

..som indsættes i system.ini under [386Enh]
Så sikres at AL den fysiske RAM bruges førend swapfilen tages i brug .. Det er en klar fordel hvis man har over 128Mb RAM, idet Windows ellers altid vil generere swapfil når der er brug for mere end 128Mb ..
Avatar billede johannielsen Nybegynder
10. august 2001 - 19:55 #3
Prøv at reinstallere windows...evt. lig Win2K ind!!!

Win98 kan max. udnytte 256...
Avatar billede sukos Juniormester
10. august 2001 - 21:13 #4
mixart -->
Nogen specifik linie-nr. som den skal indsættes på?
Avatar billede sukos Juniormester
10. august 2001 - 21:14 #5
Arghh, læser ikke dit svar ordentligt!!!!
Avatar billede avlund Nybegynder
10. august 2001 - 21:29 #6
Virker den linie også i Win2K?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2001 - 02:52 #7
avlund> Så vidt jeg ved bruger win2k ikke system.ini, det er et levn fra de gamle windows!

Det kan muligvis ordnes i Registry! Men der er mange andre ting i Registry der kan fixes!
Avatar billede c.aa.t Nybegynder
05. september 2001 - 09:35 #8
Jeg vil give avlund ret i, at du ikke skal slå den virtuelle hukommelse fra, men hvis du kun har en HD\'er, så kan det egentlig være omsånst!! Den virtuelle hukommelse virker kun ordentligt hvis den blir lagt på en sekundær HD\'er! Hvis du lægger den på samme HD\'er som dit dtyre system er installeret på, så gør det din HD\'er meget mere langsom og så er du jo kommet lige langt...!!