Avatar billede jonast9513 Nybegynder
05. november 2012 - 19:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Alienware 17x siger "bip"

Hej Eksperter,

Jeg har en helt splinter ny Alienware M17x og den siger sådan en lyd fra Dvd drevet eller der omkring, lyden er ikke direkte et bip men mere sådan et click.

Jeg har læst http://www.eksperten.dk/spm/962380 han beskriver lyden okay godt, men dette indlæg hjalp desværre ikke.

Jeg har opdateret den helt og alle drivere virker :)

Mit OS: er Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Min CPU: Intel Core i7 3820QM @ 2.70GHz - Ivy Bridge 22nm Technology
Mine RAM: 12.0 GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz
Grafik kort: NVIDIA Geforce GTX 680M

Ved ikke om det har noget med hardware at gøre eller hvad det er :/
Og jeg syntes ikke selv jeg får god support fra Dell/Alienware.dk
Når jeg ringer der ind kan jeg ikke komme til at tale med en jeg skal lytte til en auto svarer ting.
Og jeg har skrevet en E-Mail til dem som var på dansk fordi hjemmesiden var på Dansk også skrev de jeg skulle skrive Engelsk så jeg skulle udfylde hele skemaet igen også svarede de mig ikke på mit spørgsmål.

Men er Lyden normal siden flere har denne lyd end mig.
Lyden kommer når jeg "Tænder computeren. Åbner programmer men dog ikke ved alle programmer. Altid når jeg åbner speccy siger den lyden. jeg kan lukke speccy ned og åbne speccy igen også siger den lyden, jeg kan blive ved med at gentage dette." Men er bange for det skader computeren.

Hilsen Jonas T
Avatar billede DellLytter Nybegynder
06. november 2012 - 11:26 #1
Hej Jonas

Jeg er ked af at høre, at du ikke har fået den ønskede hjælp fra vores support.

Prøv at kør en PSA, for at checke systemet for hardware fejl. Dette gøres ved at trykke F12 ved opstart (Dell Logo), og vælge "Diagnostics".

Du må også meget gerne sende mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg gerne nærmere på sagen.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede Budhastyl Nybegynder
07. november 2012 - 23:07 #2
Nu ved jeg ikke om du stadig har problemet men ved gentagende beeb lyde som starter lige før booting og bliver ved til man slukke pc'en kan man replugge sine ram memory ved at åbne kabinettet :)
Avatar billede jonast9513 Nybegynder
10. november 2012 - 02:46 #3
Det er en bærbar jeg har :) og det er ikk en beeb lyd som sådan, det er mere en "Click" lyd fra højere side af computeren, lyden kommer frem når jeg starter den, åbner et program fx Speccy, starter en film så siger den også click.

Jeg undre mig over om det er normalt eller om det ikke er normalt?
Er der andre som har Alienware laptops som har denne "Click" lyd, i den anden threat fra eksperten.dk han beskriver lyden som når man synker sit spyt og det er en meget god forklaring til lyden.

Håber dette hjalp lidt mere :)
Avatar billede jonast9513 Nybegynder
21. november 2012 - 00:16 #4
Ikke nogen som kan hjælpe?
Avatar billede jonast9513 Nybegynder
25. november 2012 - 06:18 #5
Stadig ingen som kan hjælpe mig?
Avatar billede jonast9513 Nybegynder
12. marts 2013 - 18:34 #6
Ingen hjælp fået.
Den siger det stadig!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. marts 2013 - 21:52 #7
Du får lige en gratis "løsning".

Det du hører er formodentlig din HDD, nærmere betegnet sikkert spind up evt. i forbindelse med din læsearm flytter sig væsentlig.

Jeg kan ikke ud fra din beskrivelse afgøre om det er alvorligt, men at du stadig er kørende tyder på din disk blot lyder sådan (meget klikken kan betyde disken er tæt på at stå af)

Test din HDD og post evt. billeder.
http://crystalmark.info/download/index-e.html#CrystalDiskInfo
Avatar billede vejmand Juniormester
12. marts 2013 - 22:07 #8
jonast9513 >> Håber ikke du synes jeg er helt åndsvag, men alligevel: Det er vel ikke fordi du har glemt en skive i DVD drevet?