Avatar billede plippert Nybegynder
05. november 2012 - 12:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

månedsvisning af salgstal

Så landede der en ny opgave på mit bord, som jeg meget gerne vil automatisere.

JEG HAR et excelark med følgende oplysninger:
Kunde, AntalVarerVedKøb, Varenummer, MånedForKøb

DET JEG GERNE vil er, at vise ovenstående i en "kalender"
            Januar  Februar  Marts  April  Maj    Juni ...
Varenummer    1                1      1              2
Varenummer                      1
Varenummer              2              2              2
Varenummer    4        4        4      4      4      4
Varenummer                                    1
Varenummer    3                              3
.

Jeg har samlet 9000 varer jeg skal have skemalagt, så jeg ville rigtig gerne have det automatiseret!
Håber der er nogen der kan hjælpe med et tip eller to :)
Avatar billede plippert Nybegynder
05. november 2012 - 12:21 #1
øv.. jeg kan se, at formatteringen på exp.dk har skubbet det hele lidt rundt. GIOver det mening, det jeg gerne vil alligevel?
Avatar billede A-J Nybegynder
05. november 2012 - 12:57 #2
Hejsa

Det er ikke noget som kan klares via en pivottabel?
Avatar billede plippert Nybegynder
05. november 2012 - 13:41 #3
hvordan virker det?

(Jeg er meget lidt excel-kyndig)
Avatar billede A-J Nybegynder
05. november 2012 - 13:58 #4
Det er ikke nemt her at lave en kort intro til pivottbeller, men prøv at se her http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/hurtig-start-oprette-en-pivottabel-i-excel-HA010359471.aspx.

Har du dine data i et tabelformat, så er det nemt med en pivottabel at lave oversigter i stil med den du beskriver.

Du er også velkommen til at oplyse din email, så skal jeg skrive til dig og du kan sende mig filen, så kan jeg se om det ikke er en brugbar og nem løsning.
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
05. november 2012 - 16:45 #5
Hej, du kan også prøve med sumprodukt:

http://www.kronsell.net/funktionen_sumprodukt.htm

Hvis det driller eller du vil have jeg skal kigge med, så filen til Excel.zumo@gmail.com

Michael
Avatar billede plippert Nybegynder
06. november 2012 - 11:55 #6
tak - jeg må prøve at kigge nærmere på de to forslag. Kom gerne med svar begge to, så skal jeg uddele points
Avatar billede A-J Nybegynder
06. november 2012 - 13:36 #7
Hejsa

Som sagt er du altså meget velkommen til at sende det til mig, så skal jeg se om det ikke bare kan gøres med en pivottabel - og kan så bare lave det for dig, tager 5 min.
Avatar billede plippert Nybegynder
08. januar 2013 - 09:10 #8
den røg lidt i glemmebogen - sorry. Mit problem blev løst - tak til dem der tilbød assistance. Send svar så giver jeg point.
Avatar billede A-J Nybegynder
08. januar 2013 - 09:19 #9
Ok