Avatar billede Vintertid Nybegynder
04. november 2012 - 18:04 Der er 5 kommentarer

Lås trådløs router

Hej kloge hoveder.

Jeg har brug for hjælp til at låse min trådløse router. Jeg ved der allerede er mange tråde i denne kategori, men jeg har endnu ikke fundet et svar, der kunne hjælpe mig.

Min router er en Linksys wireless-G VPN router. Model WRV200-EU.
Jeg har ikke brugsanvisningen, men har dog kassen. Den er tilsluttet en stationær pc, men nettet bruges også af en bærbar i hjemmet.

Jeg er ikke så ferm udi computerfagudtryk, så jeg håber god pædagogisk fremgangsmåde, for at få skidtet låst.

På forhånd tak.
Avatar billede sadolin1978 Novice
04. november 2012 - 18:22 #1
hvad mener du med at låse ?? er det selve netværket du vil have kode på eller er det admin af din router
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2012 - 18:37 #2
Avatar billede Vintertid Nybegynder
04. november 2012 - 18:57 #3
Jeg vil gerne låse netværket med en kode, så naboen ikke kan hoppe på nettet...

Jeg prøver lige at kigge på manualen.
Avatar billede sadolin1978 Novice
04. november 2012 - 20:31 #4
en af de bedste måder er at omdøbe SSID ( navnet på netværket ) også vælge at den ikke skal broadcaste det ( udsende det ) dette kræver dog at du når du vil tilgå det skriver netværksnavnet og det er 100 % identisk med det navngivende. Det næste du skal huske er en kode på netværket her skal du helst vælge WPA2 da det på nuværende er den mest sikre kodeform
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2012 - 20:36 #5
Jeg havde et indlæg i denne tråd som åbenbart er blevet slettet, uden jeg fået besked, er der nogle der ved ved hvorfor.