Avatar billede moho Nybegynder
13. januar 2000 - 00:49 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

At styre sin kaffemaskine

Jeg vil styre elektriske genstande med min PC. Jeg vil også give min PC input, f.eks fra en dørkontakt.
Hvor kan man få et I/O kort eller lignende som kan?
Er der et godt sted på nettet at diskutere programmering af com-porte.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2000 - 01:11 #1
I Brink elektronik. Der findes en i Lyngby, ved Nørreprot og på Frederiksberg.
Avatar billede spacey Nybegynder
13. januar 2000 - 01:15 #2
Avatar billede benny.dk Nybegynder
13. januar 2000 - 11:46 #3
Det behøves ikke du har da både en serial og parallel indgang på pcen, dem kan du bruge til det.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. januar 2000 - 15:06 #4
hehe men pas på du ikke futter hele comp'en af (der skal ikke meget til før det hele er smadret)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. januar 2000 - 15:07 #5
>>spacey det er vist ikke brinks website (kan hvertfald ikke finde noget om det her derpå)
Avatar billede moho Nybegynder
13. januar 2000 - 15:11 #6
For at konkretisere:
Jeg ønsker at lave eller købe en enhed til den serielle port som har nogle relæer og også et input.
Har i nogle tip til programmering. Jeg har et par moppedrenge om C++ og der står ikke et ord derom
Er der nogle som har et par eksempler på kode som kontrollerer en seriel enhed?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. januar 2000 - 15:29 #7
du kan garenteret finde det her + sample prog om hvordan du programmer tingene;

http://www.smartkit.gr/
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. januar 2000 - 15:34 #8
ahh crap forkert link; se denne ;

http://www.velleman.be
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. januar 2000 - 19:23 #9
hehe adressen er http://www.brinck.dk/
Avatar billede fick Nybegynder
13. januar 2000 - 23:00 #10
Lego er netop kommet ud med noget der hedder "Mindstorms". Med dette kan man dirrigere nogle robotter rundt via sin Comp. Man kan uden tvivl udbygge det lidt, så man kan lege med kaffemaskiner, døre, vinduer, hunde, konen og sidst, men ikke mindst... Sine ildelugtende anusgasser.

Fiçk
Avatar billede fick Nybegynder
13. januar 2000 - 23:02 #11
Tag jer ikke af de sjove tegn. Det bliver til et nyt spørgsmål. DET FUCKER !!

Fiçk
Avatar billede moho Nybegynder
14. januar 2000 - 09:14 #12
Jeg planlægger at nå en orgasmisk tilstand ved hjælp af ovennævnte.
Planen er 1) en fingeraftrykslæser i fordøren. 2) en permanent tændt PC
3) Et elektronisk dør-blik (el-lås)
Blærerøvsværdien vil være enorm. Vennerne vil blive lagt ind i systemet og f.eks gives adgang fredag fra 18-20.
Avatar billede moho Nybegynder
14. januar 2000 - 09:16 #13
Egentlig var greenduck jo først, men 123.... og cyberesben gav svaret der er nemmest at bruge, tak alle