Avatar billede tatahagge Praktikant
03. november 2012 - 00:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 OEM

Jeg har netop købt den nye lenovo T530, som kom med en 500 gb 7200rpm harddisk. Men jeg vil gerne skifte harddisken ud med en SSD. Computeren kom med office 2010 oem og windows 7 oem. Hvordan installere jeg det på den ny SSD ?
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
03. november 2012 - 00:57 #1
I forhold til Windows 7, kan du downloade en image/iso-fil med sammer Windows 7 version som du allerede har installeret på computeren, og bruge den produktkode der står på en label på bunden af din bærbare computer.

I forhold til Office kan du bruge en produktnøgle finder, fx http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html. Jeg ved dog ikke om den fungerer, hvis du har Office 2010 starter-versionen.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
03. november 2012 - 08:18 #2
Hvis leverandøren af SSD'en har et kloneprogram, og det supporterer USB-enheder, kan du købe et eksternt USB-kabinet til HDD'en og så overføre indholdet direkte. Så har du også en 500Gb  ekstern harddisk bagefter.
Avatar billede wappa Nybegynder
03. november 2012 - 11:25 #3
ER lidt nysgerrig har du link til hvor man kan download iso`en ville
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
03. november 2012 - 12:04 #4
Du kan enten finde den på dansk på torrent-site, hvor de fleste ISO-filer typisk ligger. Eller blot ved at søge på google efter "download Windows 7 Home Premium Dansk"

Alternativt er der i en anden tråd herinde direkte links til download af Windows 7. De er dog alle engelske, men det er vist muligt både at bruge din eksisterende nøgle og at hente en dansk sprogpakke.

http://www.eksperten.dk/spm/951283

Har du først fået downloaded ISO-filen, kan du enten brænde det over på en disk eller lave en bootable USB, vha. fx WinToFlash , og derefter i bios'en sætte din computer til at starte fra CD hhv. USB
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2012 - 16:53 #5
Enig i #2
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2012 - 16:59 #6