Avatar billede TKA Novice
02. november 2012 - 16:31 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Point

Måske et lidt dumt svar men hvad bruger man sine point på?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2012 - 16:34 #1
ingenting - det er en levn fra gamle dage (hvor det heller ikke blev brugt)
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2012 - 16:51 #2
#1 Ja sådan kan man rimeligvis også forklare det*G*
Avatar billede vejmand Juniormester
02. november 2012 - 18:22 #3
Det er ikke korrekt, du kan læse om point her: http://www.eksperten.dk/faq#faq-5-1
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2012 - 18:36 #4
men du kan stadig ikke bruge point til fx at få et årsabonnement på Computerworld for fx 10.000 point - så de er intet værd.
Så det er bare noget, man har (mere eller mindre), og har man samlet en pulje, så er de næsten umulige at slippe af med.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. november 2012 - 18:46 #5
Jeg har ikke påstået du kan købe noget for dine point???
Jeg svarede bare på spørgsmålet....
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2012 - 19:05 #6
så det må blive "hvad bruger man sine point på?" = "en god følelse i maven"
det er det, jeg kalder 'ingenting' - du har så et andet værdigrundlag.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. november 2012 - 19:18 #7
Jeg ved ikke hvilken følelse du har i maven, eller hvilket værdigrundlag du har. Og det har heller ikke noget med spørgsmålet at gøre.

Tobias_Kold stillede et meget simpelt spørgsmål, og jeg lagde et link til svaret.

Så enkel kan det gøres......  :-)
03. november 2012 - 06:08 #8
Jeg ved ikke hvad MAN bruger sine points til.  Jeg kan kun udtale mig for mit eget vedkommende.  Det selvfølgelige er, at jeg bruger af mine points til at 'betale' for de spørgsmål jeg opretter.  Der ud over bruger jeg pointene som en en konkret målestok for, at jeg måske alligevel ikke er så dum som jeg ser ud til.  Jeg har brugt Eksperten som en anledning til at lære mere om ICT.  Af de cirka 1000 spørgsmål jeg har deltaget i de sidste tre år har jeg for de flestes vedkommende måttet arbejde/google/teste mig frem til de svar jeg er kommet op med, og det har været meget lærerigt.  For eksempel har jeg lært php ved at finde løsninger på konkrete spørgsmål.  Når mine points vokser, så er det for mig en håndgripelig målestok for at min viden vokser!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2012 - 17:23 #9
#8 Godt formuleret :-)
Og jeg må sige at min fremgangsmåde er den samme som din.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2012 - 19:02 #10
Det er da ok, at nogen er glade for point. Men en bruger med mange point har ikke af den grund større sandsynlighed for at have "ret", end en bruger med få point. Af flere grunde; Man skal jo have været længe på Eksperten for at høste mange point, selv om man har god viden. En bruger, som har været på Eksperten i 10 år, uden at have hjulpet een eneste, har alligevel fået 18.250 point tildelt.
Desuden dækker point jo alle områder, og siger ikke noget om, hvorvidt en bruger med masser af point har forstand på f.eks. RAM.
Derudover har det noget at gøre med hvor megen tid en bruger ofrer på Eksperten. Nogle kommer sjældent, medens andre nærmest "bor" herinde. Altså en spørger kan ikke ud fra point se, om den der forsøger at hjælpe er kompetent i spørgsmålet - men kan måske blive forledt til at tro det. Point giver altså ikke mening for spørgeren, men kun for point samleren selv. Men det skal samlerne da velkommen til. :)
Dog vil jeg tilføje, at man selvfølgelig ikke opnår 168.212 point uden at have været en hjælp for temmelig mange.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. november 2012 - 19:17 #11
jorn-a >> Det er ganske enkelt ikke korrekt, det du skriver.
I brugerens pointregnskab kan du helt nøjagtig se, hvor brugeren har tjent sine point. Óg evt. se nogle af spørgsmålene igennem.
Det giver et ganske godt overblik over brugerens kompetencer.
Det er jo hele idéen med pointsystemet.
Det har intet at gøre med, om man er glad for point, tværtimod er det faktisk til større gavn for spørgeren.

At du, og nogle få andre, har valgt at boykotte systemet er bare ærgeligt. Det er jo ikke systemets skyld.....
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2012 - 19:28 #12
@ vejmand, du har da ret i, at man kan gå ind og se på profilen, hvorfra brugeren har sine point. Men hvor mange brugere gør det?
Jeg tror ikke der er mange som gør det, heller ikke jeg selv.
Jeg er lige glad om en bruger har mange eller få point. Når jeg har et spørgsmål, prøver jeg alle forslag af. Og når jeg selv forsøger at hjælpe, har jeg aldrig oplevet, at spørger forholder sig skeptisk på grund af mine få point.
Avatar billede TKA Novice
06. november 2012 - 08:42 #13
Ok tak
06. november 2012 - 09:43 #14
Hov - du lukker vel spørgsmålet!  Her er foreløbigt svar fra mig.  Jeg går ud fra, at du vil invitere svar fra andre og derefter acceptere svar for at afgive points og lukke spørgsmålet.
Avatar billede TKA Novice
06. november 2012 - 18:32 #15
h
Avatar billede TKA Novice
06. november 2012 - 19:02 #16
Jeg er rimelig ny her så det var alså ikke meningen jeg ville give mig selv pointen.

Mange gange undskyld!
Avatar billede vejmand Juniormester
06. november 2012 - 19:10 #17
Tobias_Kold >> Denne gang er det helt ok at du tager pointene tilbage.  :-)
Pr. tradition er spørgsmål omkring Eksperten gratis.....
Avatar billede TKA Novice
06. november 2012 - 19:20 #18
Er det så ikke jer der skal have sådan en lukke knap jeg kan trykke på så i får point
Avatar billede vejmand Juniormester
06. november 2012 - 19:29 #19
Jo, når du stiller spørgsmål om alt andet end omkring brugen af Eksperten. Når du så har fået en tilfredsstillende løsning på spørgsmålet, ber du hjælperen om at sende et svar, som du efterfølgende accepterer.
Så husk altid at sende dine egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
Avatar billede TKA Novice
06. november 2012 - 21:19 #20
Ok Mange tak